Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
23. april 2003 - 19:07 Der er 20 kommentarer

Drivere!!

Jeg har et stort problem, og kan det løses giver jeg 200 points ud!

Jeg har for et stykke tid siden samlet min egen computer. Den virker ok og jeg er tilfreds...

Jeg har bare ét stort problem, og det er derfor jeg skriver her!

Jeg har en masse tilbehør til computeren deriblandt:
Kodak Digitalcamera
HP printer
HP scanner
Logitech Webcam
De kører alle med usb udgange!

Når jeg skal overføre billeder fra digitalcameraet og til computeren, får jeg nogle gange fejl som "cameraet er ikke tilsluttet" "der er ingen billeder i den digitale memory" "der opstod en fejl" osv. Det virker altså ikke optimalt!

Når jeg scanner, får jeg nogle gange følgende fejl "scanneren er ikke tilsluttet" "scanneren blev ikke fundet" "der skete en fejl under scanningen" osv. Scanneren virker heller ikke optimalt!

Når jeg skal printe får jeg nogle gange fejlen "der opstod en fejl under udskrivningen, prøv igen" eller lign. dog har jeg fået det til at virke nogenlunde nu!

Når jeg skal optage film, tage billeder el. lign. med webcamet står der bare at det ikke er tilsluttet! Det virker altså slet ikke!

Hvad er det der er forkert? ER det min usb udgang? Eller hvad kan jeg gøre??

Det irriterer mig grænseløst da jeg bl.a. lige har fået mit webcam! Og så kan det ikke virke... Jeg kunne lige nu kaste min computer ud fra vores 1. sal og håbe på den delte sig i 1000 stykker! DET LORT TIL COMPUTER... HJÆÆÆÆLP!
Avatar billede chalde Seniormester
23. april 2003 - 19:12 #1
Hvilket bundkort? lyder som dårlige/inkompatible USB drivere.
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. april 2003 - 19:15 #2
Har du prøvet at koble alle dine usb tilbehør fra og kun arbejde med den ene?

Hvis jeg var dig så ville jeg gøre følgende:
1. Afinst. alle driverne til dine usb ting
2. Kobel dem alle fra.
3. Tilslut din usb webcam til et af usb portne. Tilslut ikke de andre.
4. Inst. webcammerert og se om det virker. Gør det ikke dette så prøv at tilslutte det til de andre usb porte. En ad gangen.

På den måde får du testet om der er noget galt med en af dine usb porte. Hvis din webcam kommer til at virker fint så lad den være tilsluttet og tilslut så en af de andre enheder og inst. den og få den til at virke.

Hvis intet af dette vikrer så prøv at afinst. dine usb driver til dit bundkort. Genstart så og inst. dem igen (Dette gør den vist nok automatiks.)

Desuden skal du være opmærksom på om usb portne er inst. korrekt. Hvis det er et nyt bundkort med usb2 så skal du bla. inst. de medfølgende driver for at få det til at funger.

Hvis dette ikke hjælper så skal jeg have dig til at sende mig nogle flere oplysninger bla følgende:
1. Din windows version
2. Navnet på dit bunkort samt alle dine usb enheder
3. Antallet af usb porte og hvordan du har dem tilsluttet ... bruge du evt. en usb hub?
Avatar billede teknik Juniormester
23. april 2003 - 19:19 #3
En typisk årsag er at PC'en indbyggede USB hub ikke har en strømforsyning, som er stærk nok til at trække alle enhederne.
Mulig løsning: En ekstern USB-hub, med egen strømforsyning.
..odds for at det vil hjælpe 40%+

mht. digitalkamera...også kameraets spændingsforsyning kan være årsag til "knas"...hvis lader kan tilsluttes, så prøv at lade den være det, når du sender/henter.

print....hmmm

Info som ville muliggøre mere kvalificeret hjælp:
PC'ens bundkorts fabrikat & type,
samt hvilket operativsystem du bruger.
Typen på Webcam, da Logitech jo laver en del af disse.
Avatar billede teknik Juniormester
23. april 2003 - 19:20 #4
*SS* ...skriver åbenbart for langsomt...
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
23. april 2003 - 19:40 #5
Jeg prøver jeres ideer snarest! Jeg har kun 2 usb porte i computeren, og har derfor købt en usb hub med 4 ekstra porte. Den er købt hos Thansen.dk og jeg kan nok godt finde noget info om den hvis det er nødvendigt?

Har nogen af jer msn? Icq?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
23. april 2003 - 19:49 #6
Lige et spørgsmål: Hvorfor er det lige at du bruger 2 forskellige brugernavne ?
Avatar billede teknik Juniormester
23. april 2003 - 19:51 #7
...så er spm. vist mest, om din Thansen hub har egen strømforsyning, eller, om den forsøger at rykke 4 enheder på den forsyning, som er tildelt til én port.

som fx. denne her.
http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=136972344&n=496908102&pn=496908545

Det vil meget let kunne give de problemer, som du beskriver.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
23. april 2003 - 19:59 #8
og sorry! var logget ind på mit gamle brugernavn! Ja, det er nu ikke lige den, men noget lignende!! Jeg prøver det!!
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
23. april 2003 - 20:01 #9
nu benytter jeg lige dette brugernavn... der er jo ingen grund til at forvirre mere end i forvejen ;-) Jeg har prøvet at tage alle usb stik fra, undtagen webcamet - det virker stadig ikke :-(
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. april 2003 - 20:03 #10
Har du prøvet at afinst. alle driverne og så inst. dit webcam igen hvor webcammet er tilsluttet direkte til din computer's usb. Det kan jo være at det er din usb hub der er defekt!
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
23. april 2003 - 20:06 #11
jeg har ikke prøvet at afinstallere alt først... det gør jeg senere! Jeg skal lige blive færdig med en analyse af noget novelle-halløj! men det er vel en af de eneste løsninger?
Avatar billede teknik Juniormester
23. april 2003 - 20:10 #12
siger lige igen :
Oplys venligst
PC'ens bundkorts fabrikat & type,
samt hvilket operativsystem du bruger
+ Typen på Webcam, da Logitech jo laver en del af disse.
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. april 2003 - 20:10 #13
Det er det vi gør når vi får computer til retp.  .... det er den hurtigste måde at finde fejlen på ... at tage en ting ad gangen og så bruge udelukkelse metoden!
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
23. april 2003 - 20:13 #14
Chaintech bundkort (Onsound)
128 pc133 SD-ram
AMD socket A processor --> 1000 MHz

Udvidelses slots:
32-bit AGP slot ( 2x/4x AGP)
Fem PCI slots

Logitech QuickCam Messenger hedder webcamet!

Jeg bruger win2000 og alle drivere understøtter!!
Avatar billede s_kjaer Praktikant
23. april 2003 - 20:14 #15
Har du ikke læst reglerne for Eksperten.dk ?
http://www.eksperten.dk/regler.phtml?Esession=315bedf6a9fa260229db8368b7a8b519

Læs punkt 1.2:Det er kun tilladt at have én brugerprofil på Eksperten, med mindre andet er aftalt med Admin eller Coadmins.
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
23. april 2003 - 20:25 #16
jo, men efter min første bruger (michaelb) blev lukket, blev jeg lidt sur og oprettede "michaelb-er-slettet" men efter jegfik min hp op og køre oprettede jeg "michaelb.dk" for det ser noget bedre ud! Så er den åbenbart bare logget ind i michaelb-er-slettet (der har vel været en cookie herinde)
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
23. april 2003 - 20:39 #17
pludselig ser jeg mig selv... jeg får et chock, men bliver samtidig overrasket. Jeg tænker straks at mit hår sidder helt forkert! Og forstår ikke helt hvorfor jeg mon har sådan nogle trætte øjne.... kan i gætte hvad der er sket? mit webcam VIRKER ;-) Men alt det andet er jo slået fra nu....
Avatar billede s_kjaer Praktikant
23. april 2003 - 20:41 #18
Så se da at få den anden konto lukket. Gøres under "Konto" i øverste menu.
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
23. april 2003 - 20:42 #19
okæ
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. april 2003 - 20:48 #20
Det er da super michaelb ... ja man kan altid få et chock når man ser sig selv :-D

Fik du det til at virke med eller uden hub?

Hvis det er uden så vil jeg tilsluttet huben og koble dit webcam over i huben for at se om det så virker ...

Hvis det gør det så er det bare med at fortsætte med alle de andre enheder ... tilslutte dem og inst. dem med de nyeste driver ...

Så vidt jeg ved køre alle HP scanner og printer med egen strømforsyning så dem kan du fint tilslutte din hub hvis den ikke har nogen strømforsyning selv. Og så er det en vurderings sag om du vil have dit kamere eller webcam tilsluttet direkte til din computer. Jeg ville lade dit webcam være tilsluttet direkte til computeren da det jo er den du nok benytter oftest frem for kameraet.