Avatar billede nico76 Nybegynder
23. april 2003 - 17:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Compaq EVO N610C - Multiport WLAN problem

Håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig med mit problem.

Mit problem er således, jeg har et stk Compaq EVO N610C hvor jeg har problemmer med encryption via det indbygget Wireless Multiport modul(infrastruct.). Hvis jeg aktivere WEP, som logisk nok kræves for at køre krypteret =) får jeg kun muligheden for enten en 40bits eller 104bits nøgle. I flg. spefikationerne skulle kortet køre 64/128bit encryption.

Men den mulighed får jeg slet ikke?

Accespointet er en HP WL520 plus en ældre HP AP. Den ældre accesspoint kan ikke håndtere 40/104bits kryptering og dette smadre min "roamning".

Håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig.

PS. Maskine køre win XP pro og er fuld opdateret med SP og "critical updates"

/ Nik
Avatar billede svindler Nybegynder
25. april 2003 - 20:58 #1
Der er en rimeligt god forklaring på din problemstilling med bit'ene her:
http://www.practicallynetworked.com/support/mixed_wep.htm

Den korte forklaring:
40 og 64 er det samme, ligesom 104 og 128 er det samme. De forskellige leverandører har forskellig måde, at du kan indtaste koden på. Læs forklaringerne grundigt igennem for de enkelte produkter, så burde det kunne lade sig gøre at få den del til at virke.

Mht roaming, så er det et punkt, der ikke virker fornuftigt mellem forskellige leverandørers produkter. Bare der er en lille smule signal fra det første ap, kan det være svært at få maskinen til automatisk at vælge et bedre ap, uden at gøre det manuelt.
Avatar billede nico76 Nybegynder
06. maj 2003 - 21:29 #2
Det var bare fornemt, takker mange gange.