Avatar billede ttm Nybegynder
23. april 2003 - 11:44 Der er 10 kommentarer

Defekt fladskærm?

Hej Eksperter

Jeg har netop købt en Neovo F17 fladskærm, der er koblet til en pc med onboard grafikkort via vga-porten. Billedet er dog meget uskarpt/sløret. Jeg har førsøgt med forskellige skærmopløsninger, heriblandt skærmens anbefalede opløsning.

Jeg har tidliger haft en almindelig 17" CRT skærm, hvor der ikke har været nogle problemer.

Hvor kan fejlen være? Er det grafikkortet, skærmkablet, skærmen eller noget helt fjerde? Er der nogen der har et bud?

Vh

Thomas
Avatar billede scb Praktikant
23. april 2003 - 11:47 #1
Du kan kun få et godt billede med skærmens anbefalede opløsning og en opdateringsfrekvens på 60 Hz.
Når du kører med den anbefalede opløsning så prøv at justerer vandret og lodret centrering på selve skærmen (ganske lidt) det kan ofte gøre underværker.
-SCB
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
23. april 2003 - 11:49 #2
Hej TH

Der plejer at være en AUTO indstillings knap på skærmen. Hvis dette ikke hjælper på problemer, så prøv at sætte din gamle CRT skærm til igen. Hvis den virker og prøv evt. at teste TFT skærmen på en anden computer, hvis den stadig er utydelig, så er jeg rimlig sikker på at den er defekt.

Mvh.
ThePlayer.DK
Avatar billede r2d Nybegynder
23. april 2003 - 11:51 #3
De fleste 17 tommer fladskærme er lavet til en opløsning på 1280x1024 - Og billedet burde være perfekt i denne opløsning. - Jeg har selv sådan en skærm både derhjemme og på arbejde, og fælles for de 2 - er at billedet kun står perfekt i netop den opløsning !

Det er dårlig rådgivning fra sælgerens side, hvis ikke du har fået dette at vide - Det er muligt at din PC ikke kan klare så høj en opløsning i højere refreshrate end 60 hertz, men det skal du ikke lade dig genere af ! - 60 Hertz refreshrate er nærmest ubrugeligt på en crt skærm, men da en tft skærm fungere helt anderledes, er refreshraten nærmest ligegyldig !
Avatar billede ttm Nybegynder
23. april 2003 - 11:54 #4
Jeg har forsøgt at køre med skærmens anbefalede opløsning, og forsøgt at justere såvel vandret som lodret, dog uden held. Agående opdateringshastigheden har ikke mulighed for at justere.
Avatar billede ttm Nybegynder
23. april 2003 - 11:57 #5
r2d:

Det vil jeg lige prøve, og nej sælgeren har ikke orienteret om noget som helst, men sådan er det vel i Fredgaard
Avatar billede vic256 Nybegynder
23. april 2003 - 12:26 #6
Jeg tror det er din refresh frekvens... Jeg har også haft en Neovo, dog kun 15"... Den SKULLE stå på 60Hz, ellers var alt tekst og ting med stor kotrast underligt sløret.. Ikke så slemt som hvis jeg kørte med andre opløsninger end 1024x768, men stadig lidt sløret....

Du kan ikke højreklikke på desktop/properties/Settings/Advanced/Moniter eller Adapter og få refresh optioner frem??
Avatar billede ttm Nybegynder
23. april 2003 - 12:51 #7
vic256:

Jeg sidder ikke lige i øjeblikket ved min egen hjemme pc, hvor skærmen er sat til, men jeg vil prøve at se om jeg kan indslitte refresh raten.
Avatar billede vic256 Nybegynder
06. maj 2003 - 08:44 #8
Fik du løst problemet ?
Avatar billede ttm Nybegynder
06. maj 2003 - 17:13 #9
Hej vic256

Nej jeg har ikke fået løst problemet endnu. Jeg skal i nær fremtid prøve skærmen på en anden maskine, for at se om den fungerer der. Ellers tror jeg den må være en defekt, da jeg har indstillet refresh-raten til 60 hz og den anbefalede opløsning.

Venlig hilsen Thomas
Avatar billede vic256 Nybegynder
13. juni 2003 - 11:03 #10
Hmm.. Det er da vist lukketid for dette spm.??