Avatar billede snakebyte Nybegynder
23. april 2003 - 11:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Refresh rate på skærm

Jeg har problemer med at få min sony 520E 21" skærm til at opdatere med mere end 60hertz.
Ifølge manualen til skrærmen skulle den sagtens kunne håndtere højere opdateringsfrekvenser.
Jeg har prøvet med nyere drivere til både skærm, samt grafikkort uden held.
I indstillingerne til skærmen tror WinXP da også at skærmen opdaterer hurtigere, men nå jeg skifter til en højere frekvens blinker skærmen en enkelt gang men forbliver på 60 hertz.
Er der nogen der ved hvad der kan gøres ved dette ???
Avatar billede jesperdh Nybegynder
23. april 2003 - 11:12 #1
powerstrip eller nvmax mener jeg har indstillinger der "tvinger" skærmen til en bestemt frekvens. Self ikke noget den ikke kan fra fabrikkens side. Det er vel et forsøg værd!
Avatar billede snakebyte Nybegynder
23. april 2003 - 11:24 #2
Hvor ændrer man på det ??
Noget jeg heller ikke kan forstå er at jeg har en identisk installation på min bærbare og den kan godt opdatere med mere end 60hertz??
Avatar billede scb Praktikant
23. april 2003 - 11:25 #3
Den skulle sagtens kunne køre med både 75 og 85 Hz.
Det skulle vel ikke være dit graffikkort der ikke kan følge med.
Hvilket kort og hvilken skærmoplæsning kører du med?
-SCB
Avatar billede snakebyte Nybegynder
23. april 2003 - 11:26 #4
Jeg har et ATI9700Pro grafikkort og jeg kører 1600x1200, som den ifølge manualen kan opdatere med 75Hz.
Men problemet er gældende uanset hvilken opløsning jeg vælger.
Avatar billede jesperdh Nybegynder
23. april 2003 - 11:27 #5
Min erfaring er at jeg aldrig finder ud af det. Jeg havde samme problem med min skærm. Den kørte flyvende 1024*768 @ 85Hz. Så fik jeg nyt gfx og satte den op på 1280*1024 @ 60Hz. Efter noget tid smed jeg den ned på 1024*768 for at skåne øjnenen, men den ville ikke op på 85Hz igen. Så Installerede jeg Poewrstrip, og gav den indstillingen 85Hz ligemeget hvad. Bingo, 1024*768 @ 85Hz. Dog skal det siges at når jeg spiller cs i 1024*768 så vil den ikke over 60Hz.

Ergo: Jeg fatter det aldrig!
Avatar billede scb Praktikant
23. april 2003 - 11:30 #6
Under skærm kan du vælge nogle standard typer bla SVGA @ 75 Hz, det har jeg før haft held med at gøre.
-SCB
Avatar billede snakebyte Nybegynder
23. april 2003 - 11:32 #7
jesperdh: hvad er powerstrip ?? og hvor kan jeg finde det ??

scb: Jeg tror snart jeg har prøvet alle de skærmdrivere der er til wintendo uden held
Avatar billede jesperdh Nybegynder
23. april 2003 - 11:44 #8
PowerStrip er et program der bruges til at "tweake" grafikkort. Men skal styre farve, hastigheder, overclocke selve kortet mm. Det du skal se på er refreshrates. Rod lidt rundt og find ud af hvad det kan og hvad du skal bruge:

http://www.hol.dk/downloads.asp?kategori=Video%20Tweak%20Utils&id=755

Hvis du har et nVidia kort, så prøv den her først:
http://www.hol.dk/downloads.asp?kategori=Video%20Tweak%20Utils&id=817
Det vil nok være det mest simple.

(tjaa, jeg stenede lige på hol, så det blev derfra det kommer!)
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. april 2003 - 14:44 #9
herfra http://www.pagehosting.co.uk/rf/home.html
ka du hente programmet "RefreshForce" det har jeg brugt på utallige pc'er
uden problemer
Mvh cp1
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. april 2003 - 15:19 #10
denne her dutter bedre :))
http://www.pagehosting.co.uk/rf/
Avatar billede vic256 Nybegynder
23. april 2003 - 15:26 #11
Jeg tror mere det er WinXP der er problemet, jeg har det nemlig også efter jeg opgraderede fra W2K til WinXP....
Avatar billede vic256 Nybegynder
13. juni 2003 - 11:01 #12
Hmm... Er det ikke lukketid for dette spm.?