Avatar billede PHBK Praktikant
21. november 2000 - 05:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Direct 3D og OpenGL spil fryser.

Hej
Hjælp mig, og du/I vil blive belønnet godt.
Det drejer sig om Unreal Tournament, og Quake 3. UT Fryser efter ca. 2-15 min. efter det er startet, det er lidt forskelligt. Eneste udvej: ALT+CTRL+DEL. Quake 3 Crasher til windows, uden fejlkode.
Jeg havde en celeron 400 mhz på abit ZM bundkort. Alt kørte perfekt. Jeg har stadig alt sammen, men har opgraderet til Asus K7M med en Athlon 700 Mhz. Ellers er mit system:

- A-Open HQ-45 Kabinet (Godkendt af AMD til Athlon)
- 300W Strømforsyning
- Asus K7M
- Athlon 700 Mhz
- 192MB PC100 Ram (3*64MB)
- Creative Anhillator Pro GeForce 256 DDR
- Creative Soundblaster Live! Value
- 1 extra blæser, påsat i front og blæser ind.
- Toshiba CD-Rom 32*Speed
- Seagate 4.2 GB HD
- Maxtor 12 GB HD
- 100 MBit Netværkskort

Jeg har ingen konflikter, og har ingen problemer når jeg spiller i et \"vindue\" eller med Software Renderer.
Hjælp mig. Jeg har hentet de nyeste drivere til mit grafikkort, lydkort, VIAGart (til AGP) og geninstalleret DirectX 7.0a - uden det hjalp.
Avatar billede delphidaner Nybegynder
21. november 2000 - 07:59 #1
Nå at spillene crasher efter nogle minutter i fullscreen, er det muligvis dit grafikkort der er overophedet.

Har du geninstalleret Windows?
Avatar billede krusell Nybegynder
21. november 2000 - 08:38 #2
Prøv også lige directx 8, men det er nok ikke det.
har du formateret og installeret forfra, da du fik ny procesor?
Avatar billede kingofbornholm Nybegynder
21. november 2000 - 10:39 #3
Prøv at installere Directx 8 og den nyeste driver du kan finde.
Hvis det ikke hjælper kan du jo som sidste mulighed formatere computeren, og hvis det heller ikke hjælper skulle du måske overveje at skifte graffikkortet eller bundkortet.
Men det skulle hjælpe med directx 8.
Jeg synes selv at spillene kører lidt bedre en med 7.0a
Avatar billede denboj Nybegynder
21. november 2000 - 16:33 #4
prøv lige engang at hive dit netkort ud engang og se om  du kan køre uden det i - Der har været rygter om nogen netkort og geeforce - Det var dog 2mmx så jeg ved ikke om det også gælder for 1ddr
Avatar billede PHBK Praktikant
23. november 2000 - 02:10 #5
Selvfølgelig har jeg formatteret harddisken, og geninstalleret alt på ny. Det gør jeg altid.
Vedr. jeres svar:
Ifølge forummerne på UnrealTournaments mange supportsites, skader DX8 mere end den gavner. Mange har et lignende problem, men en kom med en mulig løsning: at give processorens voltage et enkelt hak. Hvis dette hjælper, fortæller jeg jer det selvfølgelig, så i kan hjælpe andre med lignende problemer.
CU
Avatar billede PHBK Praktikant
24. november 2000 - 06:22 #6
Det viser sig at jeg ikke kan ændre på CPU-voltagen. Den står på CPU-Default, og jeg har set det er: 1,76 - 1,776 Når jeg ændrer dette til 1,8 - 1,85 på bundkortet, bibber den og nægter at starte op.
Så nu står jeg med det samme problem, medmindre nogen ved hvordan man ellers kan ændre på det. Jeg kan det ikke i BIOS\'en, kun på bundkortet.
Tak
Avatar billede krusell Nybegynder
24. november 2000 - 07:17 #7
Du kan/skal gå ind under monitor i bios og slå den monitor der holder aje med vcore fra....
Avatar billede krusell Nybegynder
24. november 2000 - 07:33 #8
aje = øje
(eller ændre den til en højere voltage)
Avatar billede PHBK Praktikant
27. november 2000 - 03:44 #9
Okay.
krusell, Tak for din hjælp. Det virkede sq. Det eneste problem var, at den bippede stadig, men jeg kunne starte op. Jeg pillede bare lyden fra, så bipperiet ikke kunne høres. Det hjalp dog ikke med UT, da det stadig crashede. Jeg formatterede derfor harddisken påny, og installerede alt igen, fornær VIAGART. Nu kører det uden problemer. Der var ingen konflikter før, og heller ikke nu. Så jeg mistænker den VIAGART driver, som må være en forkert version, selvom den blev hentet på ASUS\' hjemmeside.
RESULTAT:
Jeg er ked af det, men krusell løber af med hovedpræmien, men tusind tak til jer andre, for at i prøvede at hjælpe.
Med venlig hilsen
JensFup
Avatar billede krusell Nybegynder
27. november 2000 - 08:39 #10
¨Glad for at kunne hjælpe.
Prøv lige at checke for en sikkerheds skyld, om der er noget andet i bios hardware moitor der bipper, måske brokker den sig over varme nu...
Ellers installer asus probe, så kan du holde øje med hvor varm den bliver har det første stykke tid, så du ikke ender med en afbrændt cpu
Avatar billede PHBK Praktikant
28. november 2000 - 05:05 #11
OK. probe er nu installeret, og temperaturen steg ca. 3-4 grader. Nu har jeg prøvet at sætte voltagen ned til CPU-Default, og vil prøve igen, nu hvor VIAgart ikke er installeret. Jeg lægger en kommentar om hvorvidt det virker eller ej.
Avatar billede PHBK Praktikant
03. december 2000 - 01:44 #12
Hej igen.
Undskyld ventetiden. Det virker fint, efter jeg satte spændingen ned til CPU-default igen. Det MÅ være den fil der hedder \"VIA4-1.exe\" som er en VIA Service Pack driver. Når den ikke er installeret, er der ingen problemer, men så snart den er installeret... ja, resten kender i.