Avatar billede blaatand Nybegynder
23. april 2003 - 05:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Joystick som til de gamle Amiga 500!!!

Søger et joystick som ikke skal være som disse nye til PC med "flight simulator" styring.
Det skal være et der er ret stramt at spille med, og som kan tåle lidt.

Jeg er gået tilbage til de gode gamle dage og har fundet sensible soccer til pc... så nu skal jeg sku have et joystick og spille som i de gamle dage, med en stick og 1 knap :)

Nogle der kan anbefale et som ikke ligger over de 500 kroner, og ikke er for "flight simulator" aktigt?
Avatar billede robotten Praktikant
23. april 2003 - 08:20 #1
Her kan du få en hel maskine + joysticks kastet i nakken for småpenge:
http://www.papkassen.dk/BuyAndSell/showlist.asp?categoryid=3&searchword=joystick
Avatar billede blaatand Nybegynder
23. april 2003 - 11:02 #2
Jeg gider ikke købe mig en ny amiga, men et joystick til min pc...
Avatar billede r2d Nybegynder
23. april 2003 - 11:18 #3
Det virker vanvittigt, at skulle købe en brugt amiga 500 med spil etz., bare for at få et joystick, men det er ikke desto mindre det rigtige at gøre, fordi du simpelt hen skal være rigtig heldig for at finde et joystick der er kompatiblet med Amiga, idag.
- De joysticks du kan købe overalt idag, har potmetre indbygget, sådan at en lille bevægelse af joysticket f.eks. giver en lille bevægelse af figuren på skærmen, mens en stor bevægelse giver en stor bevægelse på skærmen - Det joystick som du efterlyser har kontakter indbygget istedet for potmetre, og det betyder at joysticket ikke kender forskel på en lille og en stor bevægelse. - Det kan kun fortælle om hvilken retning figuren skal bevæge sig til ! Og "robottens" link viser jo faktisk vej til en Amiga med 2 joysticks til 300 kr.....
Avatar billede r2d Nybegynder
23. april 2003 - 11:22 #4
Et joystick lavet til amiga vil heller ikke virke på en PC - netop på grund af at de bruger kontakter og ikke potmetre ! - De emulatorer der kan afvikle amigaspil på en PC er ofte noget lort, så jeg vil anbefale at du hopper på tilbuddet fra papkassen, hvis du vil få den største glæde af amigaspil !
Avatar billede blaatand Nybegynder
23. april 2003 - 11:25 #5
Desværre er dette spil ikke til amiga, men pc.

Jeg kan side og spille det via keyboard nu, men det tager sku lidt glæden ud af spillet, da keyboard er lidt tungt at spille med til tider, og ikke altid lige gør som man vil.
Avatar billede r2d Nybegynder
23. april 2003 - 11:26 #6
Emulatorene må være skruet sådan sammen, at PCens joystick kan bruges, men selv om det kan lade sig gøre, så vil jeg tro at et PCjoysticks længere vandring, vil gøre dine "svartider" længere, sådan at du måske ikke kan reagere hurtigt nok, hvis spillet er hektisk ! - Hurtige signaler er jo netop en kontakts fordel !
Avatar billede blaatand Nybegynder
23. april 2003 - 11:29 #7
Dette spil er, om du vil det eller ej, udgivet til PC samtidig med amiga. Det kom på cd-rom i 96 til pc.
Avatar billede r2d Nybegynder
23. april 2003 - 11:32 #8
Sorry - Jeg havde set mig blind på overskriften.. Til spil som sensible soccer, vil sådan en her, være bedst: http://www.gravis.com/products/pro_eli_d1019.html

Og sådan en kan du sagtens finde rundt omkring til et par hundrede kroner !
Avatar billede blaatand Nybegynder
23. april 2003 - 11:34 #9
Jeg overvejede et gamepad, men det er nu stadig ikke helt det samme :)

Dog kan det godt være du har ret i at det vil være det bedste!
Avatar billede r2d Nybegynder
23. april 2003 - 12:21 #10
Gravis er vist en af de mest udbredte mærker her i dk, for gamepads. Jeg er ret sikker på at du kan finde een i computercity.
Det fede ved en gamepad, i forhold til en joystick, er at der er flere knapper der kan betjenes af flere fingre på een gang, sådan at man evt. kan lægge specielle spark i een knap, mens man lægger hovedstød i en anden etc...
Avatar billede blaatand Nybegynder
23. april 2003 - 13:18 #11
Klart, men Sensible Soccer kræver kun en knap, hehe
Avatar billede blaatand Nybegynder
23. april 2003 - 13:19 #12
Jeg vil holde topic åbent til i aften, kan være der er nogle der kender et joystick... (doubt it, but you never know do you?)
Avatar billede kadann Nybegynder
23. april 2003 - 13:23 #13
Prøv Betafon i Kbh.. de har PC-joystick der minder utroligt meget om de gamle Amiga/C64 joysticks :)

De havde ihvertfald nogle stykker sidst jeg var derinde.. www.betafon.dk
Avatar billede blaatand Nybegynder
23. april 2003 - 13:46 #14
Syndt der ikke er nogle billeder af deres joysticks på deres side :(
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. april 2003 - 09:50 #15
Ser ikke ud til at nogle andre har nogle foreslag som sådan, så jeg vil lade r2d få pointsne, da jeg syntes han nok har mest ret :)
Avatar billede kadann Nybegynder
24. april 2003 - 09:55 #16
blaatand - du kunne jo prøve at gribe telefonen og spørge dem, eller måske sende dem en mail?
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. april 2003 - 10:04 #17
Selvfølgelig