Avatar billede vandpibe Nybegynder
22. april 2003 - 20:41 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

opløsning på cover til dvd

Jeg vil gerne udprinte et dvd-cover, men det billede jeg har er åbenbart i for lav en opløsning(dpi?), så udprintningen er bare blevet for dårlig. Hvad kan jeg gøre for at få en bedre kvalitet?
Avatar billede cdc Novice
22. april 2003 - 20:46 #1
spm. er hvor god din printer er. Til offset er 300 dpi det man skal bruge, til internet 72 dpi, prøv med 150 dpi
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2003 - 20:49 #2
Dersom din grafik fil ikke skal bruges på internettet, er størrelsen vel for så vidt lige meget. UJeg ville derfor bruge 300 Dpi eller højre hvis printeren kan håndtere det. Det vil give den bedste udskriftskvalitet, og der jo intet vundet ved at gå ned i opløsning
Avatar billede vandpibe Nybegynder
22. april 2003 - 20:56 #3
Min printer kan udskrive op til 2400*1200 dpi, men hvordan gør jeg det billede jeg har bedre egnet til udprintning? Eller er jeg nødt til at finde et helt andet billede?
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
22. april 2003 - 21:01 #4
Hejsa

Hvis det billede du har er i en dårlig opløsning, er der ikke så meget at gøre! Desværre..
En lille fidus er dog at du kan gi' dit billede lidt blur. Kan sgu godt hjælpe lidt ;) ..
Det vil ikke hjælpe meget at ændre opløsning i DPI...

//Rasmus
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
22. april 2003 - 21:01 #5
Ellers prøv at uploade - så kigger vi da på det :)
Avatar billede miss-g Seniormester
27. april 2003 - 21:26 #6
Her kan du finde cover i den rigtige opløsning også til DVD:

http://www.cdcovers.cc/

hvis det kan hjælpe?

Ellers hjælper det at se dit dvd-cover. Man kan evt. lave en ramme - noget udeom - som passer til billedet - eller klone dele af billedet, så det bare bliver et større billede.....

Man må se det, før man kan vurdere *S*
Avatar billede vandpibe Nybegynder
28. april 2003 - 17:00 #7
Tak for hjælpen alle sammen. Jeg prøver mig nok frem med at lave eget cover, da jeg ikke kan spore det cover jeg søger.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. april 2003 - 17:33 #8
Der er jo mange gode grafik hajer på E, jeg er sikker på at du kan få lavet lige det du søger, hvis du kan beskrive rimeligt præcist hvad du vil have. Til photoshop findes templets til cd covers, så opgaven er lige til at gå til
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
03. maj 2003 - 09:02 #9
Selv tak :)