Avatar billede sizx.dk Nybegynder
22. april 2003 - 14:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AMD Athlon XP 1600+ & 300PSU

Jeg har på mit ECS K7SEM Micro ATX bundkort, monteret en 1600+ AMD Athlon XP processor. Den kræver 300w PSU, hvilket der også er i mit tower, men, siden at processoren kører med 266 fsb og min nuværende processor kun kører med 200 fsb, tror bundkortet åbenbart at 1600+ cpu'en også kun skal køre med 200 fsb. Dette gør at, når jeg tænder min computer, den kun starter op kort, i ca. 2 sekunder, og derefter slukker. Herefter kan jeg ikke tænde computeren og er nødt til at skifte processor for at tænde den. Spørgsmålet er så: Er det fordi fsb'en er for lav? Og kan man ændre det, hvis ja, så hvordan? Jeg ser i min bundkortsmanual ingen jumper til at indstille fsb på.

//Michael
Avatar billede hub Nybegynder
22. april 2003 - 15:03 #1
Den skal selv finde den rigtige hastighed iflg. manualen, medmindre du har sat den til manuel indstilling. Prøv at resette CMOS med jumperen på bundkortet.
Avatar billede krusell Nybegynder
22. april 2003 - 15:33 #2
Det kunne jo også have noget, at gøre med, at dit mobo ikke understøtter 266 fsb.

http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=78
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
22. april 2003 - 17:20 #3
krusell: Det understøtter fint 266 fsb, vi har haft det til at virke før, men ved ikke hvad der blev gjordt der...
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
22. april 2003 - 17:21 #4
Og som du også kan se på siden du har linket, understøtter den Athlon XP, find du en Athlon XP der kører 200 fsb...
Avatar billede krusell Nybegynder
22. april 2003 - 23:23 #5
Hhm, ja.
Ved ikke helt hvad der skete for mig der. Sorry.
Er lidt træt nu, men skal prøve at kigge på det imorgen. Og lidt bedre end jeg gjorde idag :)
Avatar billede krusell Nybegynder
07. november 2003 - 13:33 #6
Hej.

Jeg ser jeg endnu en gang har glemt, at vende tilbage, selvom jeg skrev det.
Fik du noget til at virke?