Avatar billede jamfighter Nybegynder
22. april 2003 - 13:23 Der er 9 kommentarer

BNC.

Hejsa...

Jeg søger en som kan provide BNC for mig. jeg ved ikke helt hvad jeg kan give i gengæld, kan en smule programmering hvis det har interesse.
Kender nogen nogle danske forums eller portaler som også kan provide, så er det lige så fint...

//anders
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
22. april 2003 - 16:38 #1
Følger da lige med :D
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. april 2003 - 16:44 #2
Desværre er 'efterspørgslen' på BNC accounts steget voldsomt på det sidste. Og det er derfor sjældent at man finder et firma/en person som vil give dig en.

Man kan være så heldig som jeg er at kende en masse der har BNC-Servere og dermed få en gratis. (Du kan ikke få nogen derfra.)

Hvis du er på Quakenet kan jeg foreslå, http://www.eushells.com
(Jeg reklamere ikke for dem fordi jeg arbejder der, hvilket jeg ikke gør, men fordi jeg kender mange af dem der kører det, og det er stabilt + billigt + DANSK!).
Ja, lad dig ikke nare af domænet, det er lavet og styres af danskere.

Du kender sikkert allerede nogle steder hvor du kan købe dig til en BNC Account men har ikke villet da man burde kunne få sådan noget gratis, well - før du flamer denne opfordring til at købe en BNC Account så tag lige og tjek priserne ;)
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. april 2003 - 16:59 #3
En BNC er det ikke noget der gør at selvom man slukker computeren så kan den godt downloade videre og forblive online på IRC så man kan fx. køre en bot?

Hvis ja, hvor ryger de filer man evt. downloader så hen? På sådan en konto eller ens maskine eller hvordan får man dem hvis man lukker computeren ned midt i en download???
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. april 2003 - 17:18 #4
Man kan ikke køre en bot over BNC hvis meningen er at den skal kunne lavet noget somhelst.

Det eneste BNC gør er:
1.) Holder dit NICK online så folk ikke kan tage det (Nogle netværk har ikke NickServ).
2.) Gemmer alle de 'messages' du får via '/msg DITNICK' - Så du kan læse dem når du connecter til BNC'en igen.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. april 2003 - 17:21 #5
Glemte lige...
Det med at downloade:
Hvis det er via DCC Get du snakker om så kan det godt lade sig gøre hvis altså det er indstillet sådan at BNC'en modtager filerne for dig, og du så senere kan hente dem fra den. Jeg kender ingen der yder den service.

Alt i alt:
Al den information der kunne forekomme mellem dig og IRC netværket og/eller en anden bruger direkte bliver lukket af, når du disconnecter fra BNC'en.
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
09. november 2003 - 10:14 #6
3.) Blære effekten ved at være online 24/7 :P
Avatar billede zurex Nybegynder
24. april 2006 - 19:58 #7
kom ind på #ressel på IRC @ QuakeNet.org der finder du gratis bnc spons!
Avatar billede zurex Nybegynder
24. april 2006 - 19:59 #8
Zyberdog man kan godt køre en bot over en Bnc.. så den er online 24/7
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
28. april 2006 - 19:14 #9
vil du ikke være venlig at forklare hvordan? Jeg har tidl. arbejdet med psybnc og jeg har ikke erfaret nogen måde at lave en sådan bot.