Avatar billede javadi Nybegynder
21. april 2003 - 21:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SOHO SWITCH

Hej

Jeg har købt en 8-ports switch til min LAN. Da jeg sluttede den til netværket, kunne jeg ikke komme på Internettet. FDX/COL lyste rød. Er der nogle protokoller, der skal installeres?

Er der nogle, der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
21. april 2003 - 22:17 #1
hvordan har du sat den op med dine netværksstik?
Avatar billede javadi Nybegynder
22. april 2003 - 18:18 #2
PC´erne er tilsluttet dirkete (RJ45) til port 1 & 2 og port 8 til stikket på væggen. Jeg har prøvet med både krydsetkabel og almindelig kabel(mod væggen).
Avatar billede cawes Nybegynder
23. april 2003 - 00:32 #3
Et krydset kabel skal kun bruges direkte mellem 2 maskiner.
Avatar billede cawes Nybegynder
23. april 2003 - 00:34 #4
Men ellers skal der kun installeres  TCP/IP protokol.  Der skal ikke bruges noget drivverfis til selve switchen.

/Carsten
Avatar billede hansimand Nybegynder
24. april 2003 - 01:32 #5
Har fatisk lidt det samme problem!!!!
Jeg har nemlig også købt en Soho Switch 8 port, men har dog aldrig set noget røde lyst :-)
Vi har 512/256 adsl hos Tele2, men jeg og min far ville gerne være på uafhængie af hinanden så jeg købte en switch for at løse problemet men men men .....
Lige PT er det stadig sådan, at der kun kan være en af os på af gangen, selvom vi begge er koblet til switchen og de grønne lamper blinker osv..
Har også prøvet at lave noget hjemmenetværk i win XP på begge computere, men også uden held. Har ingen ide om hvad jeg skal gøre nu :-( .....
Har prøvet at koble Routeren (vores modem) sammen med switchen både med alminde netkabel og krydskabel stadig uden held.... Håber der er nogen der kan hjælpe... mvh Hansimand
Avatar billede javadi Nybegynder
24. april 2003 - 10:06 #6
Jeg lukker spørgsmålet. Jeg fandt selv løsningen. Jeg ændrede fra AUTO til 10 fuldduplex
Avatar billede javadi Nybegynder
26. marts 2004 - 22:49 #7
Jeg lukker spørgsmålet. Jeg fandt selv løsningen. Jeg ændrede fra AUTO til 10 fuldduplex