Avatar billede novanil Nybegynder
21. april 2003 - 12:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oracle Forms Builder

Jeg har installeret Oracle9i, og skal i forbindelse med mit datamatikerstudie nu igang med at designe min applikation i Forms builder.

Til brug for undervisningen er "Introduktion til Oracle programmering" blevet indkøbt, men jeg finder den mildest talt ubrugelig, da den tager udgangspunkt i Forms 4.5, og jeg derfor har svært ved at finde lighedspunkter fra eksemplerne i bogen og til det der møder mig, når jeg åbner programmet.

Al hjælp modtages med kyshånd. Jeg er især på udkig efter opdateret læsestof på bogform eller på nettet.
Avatar billede novanil Nybegynder
21. april 2003 - 17:47 #1
Hvis der derudover er nogen, der kan give mig et par opstartsfif, er det også meget velkomment. Har siddet og leget lidt med Forms builder, men den brokker sig over en eller anden listener? Eksperter - kom frit frem :)
Avatar billede hald. Nybegynder
27. april 2003 - 21:30 #2
Det skulle vel aldrig være TNSLISTENER der ikke er startet op...

Kan du ikke lige skrive, hvilken version af forms du køre med,
(6i eller 9i der følger med oracles nyeste Developer Suite)...

Er det 6i skal du manuelt ind og konfigurere opsætningen....
Avatar billede hald. Nybegynder
29. april 2003 - 16:25 #3
...Har du fået løst dit problem ???
Avatar billede novanil Nybegynder
30. april 2003 - 09:28 #4
Ja ovennævnte problem er løst, men jeg er stadig interesseret i forslag til gode bøger.
Avatar billede novanil Nybegynder
12. maj 2003 - 14:00 #5
Tager pointene selv. Har indkøbt Albert Lulushis "Oracle Forms Developers Handbook". God bog, hvis man følger bogens eksempel fra start til slut. Lidt sværere at bruge den som opslagsbog...og omfanget på de næsten obligatoriske 1000 sider, hjælper jo just heller ikke.