Avatar billede tormood Nybegynder
20. november 2000 - 15:04 Der er 8 kommentarer

Opprette dsnless connection

Er det noen som vet hvordan man setter opp en DSNless connection i Dreamweaver Ultradev?
Jeg har prøvd men får beskjed om at verdiene i Connection String feltet er galt.
Avatar billede nielsreinau Nybegynder
22. november 2000 - 14:22 #1
try this (access db)

\"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.Mappath(\"database.mdb\")
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. januar 2001 - 16:03 #2
Har du løst problemet eller skal du stadig have hjælp????
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. januar 2001 - 20:30 #3
Gør nøjagtigt som beskrevet på denne side, ellers vil UD gerne lave connection fejl.

http://bo-johansen.adsl.dk/ultradev/dsn/dsnless/pathtodb/connstring.asp
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. januar 2001 - 20:32 #4
Ups skulle være et svar
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. januar 2001 - 23:18 #5
nielsreinau.

Har du kunne få Server.MapPath(\"database.mdb\") til at virke igennem UltraDev???

Grunden til at jeg spørger er at jeg startede med den type, og kunne ikke connecte igennem UltraDev men alle sider som jeg har håndkodet virker fint med Server.MapPath, så jeg gik over til connection string........du ved DBQ=c:\\inetpub\\wwwroot\\database.mdb og så virkede det. men hvis man virkelig kan få MapPath til at virke vil jeg da gerne vide hvordan du gjorde. Skal nok oprette et spørgsmål om det så du kan få point!
Avatar billede jhhbkd Nybegynder
14. februar 2001 - 20:09 #6
Hej tormood
1) ved opsætning af \"string\" kør lokal
2) Tilføj derefter følgende ændringer
<%
Dim dbpath
Dim dbpath1
dbpath = Server.MapPath(\"\\database\\nhh3000.mdb\")
dbpath1 = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\"
set Recordset1 = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
Recordset1.ActiveConnection = dbpath1 & dbPath
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. februar 2001 - 00:46 #7
-->>tormood
Har du fået det til at virke eller hvad???
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. juni 2004 - 00:37 #8
Er det lukke tid?