Avatar billede xpand Nybegynder
20. april 2003 - 19:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forskellige typer RAM

Hejsa.
Er der nogen der ved om man kan kombinere 256 mb PC2100 DDR266 med 256 mb PC2700 DDR333?
Avatar billede scoredyr Nybegynder
20. april 2003 - 19:34 #1
Det skulle ikke være et problem. Bare maskinen ikke overskrider standarden. dvs. den laveste fællesnævner i dette tilfælde er det altså pc2100/DDr266.
Du kan være heldig at det vil virke, men det er kun hvis RAM kredsen er testet til at køre 333/pc2700 og så er droslet ned til 266/pc2100
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. april 2003 - 19:37 #2
Du bør ligeledes være opmærksom på, at det kan være problematisk/umuligt at få forsk. ram fabrikater til at spille sammen.
Avatar billede c-holst Novice
20. april 2003 - 19:37 #3
det er vel svært at svare entydeigt på, men du bør kigge manualen til dit bundkort nøje efter. og det er helt sikkert, at du skal have et 333 chipset for overhovedet at kunne udnytte sidstnævnte type. Jeg tror dog at du vel opnå laveste fællesnævner. Som udgangspunkt skal man altid holde sig til samme ramtype og hastighed, men skal ikke kunne udtale mig i dit tilfælde.
sælg hellere den lille. og køb pc 2700
Avatar billede c-holst Novice
20. april 2003 - 19:40 #4
så som udgangspunkt:
1 hvad understøtter dit bundkort.
2 Altid køre med samme type, om jeg er enig i det med fabrikat ved jeg ikke, men hvorfor tage chancen hvis det er en minimal besparelse
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. april 2003 - 19:52 #5
==>c-holst indtil fornylig havde jeg også den mening at ram var ram. Det ændrede sig radikalt da jeg forsøgte at få 2 stk. Samsung samt en Performance klods på hver 256 MB til at køre sammen. Alle med samme specs. Uha uha hvor gik det galt, men hver for sig var der ingen problemer. Vi med hus og computer har få glæder men til gengæld masser af problemer. :)
Avatar billede c-holst Novice
20. april 2003 - 20:42 #6
>Xspand, det er ok at du afviser, men jeg synes nu nok mit svar er ok og understøttes jo også af hottadpole. jeg havde dog ikke set scoredyrets svar da det kom mens jeg selv skrev. håber din konlussion bliver at det ikke er den bedste/optimale ide.
c-holst
Avatar billede scoredyr Nybegynder
22. april 2003 - 08:46 #7
c-holst >
Den optimale ide....... hmmmmmmm
sådan som RAM priserne er i dag er det bedste nok at købe PC2700/333 da priserne ikke er så forskellige.... Så er der jo også en chance for at han kan bruge kredsene igen, hvis der nu skal opgraderes......
Avatar billede c-holst Novice
22. april 2003 - 09:24 #8
jeg er helt enig med dig, men så bør han vel også skifte den blok med pc 2100 eller leve med den lavere ydelse indtil han gør...og der er vel ingen garanti for at han for det til at virke overhovedet han vil jo kombinere dem. de "2100" var nok monteret da han købte den, måske kan han sælge dem.
Avatar billede c-holst Novice
22. april 2003 - 09:25 #9
du fraråder det jo også selv...sådan som jeg læser dit svar