Avatar billede atlatl Nybegynder
20. april 2003 - 17:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mplayer gui

er der nogle der ved hvordan man installere en gui til mplayer.. har prøvet ./configure --enable-gui  men når jeg prøver at køre gmplayer kommer der ingenting frem den skriver bare:

Reading config file /usr/local/etc/mplayer/mplayer.conf: Ingen sådan fil eller filkatalog
Reading config file /home/alex/.mplayer/config
[cfg] read config file: /home/alex/.mplayer/gui.conf
Reading config file /home/alex/.mplayer/gui.conf: No such file or directory
vo: X11 running at 1024x768 with depth 24 and 32 bpp (":0.0" => local display)
Reading /home/alex/.mplayer/codecs.conf: can't open '/home/alex/.mplayer/codecs.conf': Ingen sådan fil eller filkatalog
Reading /usr/local/etc/mplayer/codecs.conf: 50 audio & 136 video codecs
font: can't open file: /home/alex/.mplayer/font/font.desc
font: can't open file: /usr/local/share/mplayer/font/font.desc
Linux RTC init error in ioctl (rtc_irqp_set 1024): Adgang nægtet
Try adding "echo 1024 > /proc/sys/dev/rtc/max-user-freq" to your system startup
scripts.
Using usleep() timing
Input config file /home/alex/.mplayer/input.conf parsed : 52 binds
SKIN dir 1: '/home/alex/.mplayer/Skin'
SKIN dir 2: '/usr/local/share/mplayer/Skin'

hvad skal jeg gøre
Avatar billede allinux Nybegynder
23. april 2003 - 12:20 #1
Installer et skin. Du finder dem et eller andet sted på www.mplayerhq.hu, som en tgz-fil. Pak ud i SKIN dir 1 eller 2 og prøv igen.
Avatar billede atlatl Nybegynder
24. april 2003 - 19:51 #2
det er prøvet men det funker ikke.
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. april 2003 - 19:57 #3
touch /usr/local/etc/mplayer/mplayer.conf
touch /home/alex/.mplayer/config
touch /home/alex/.mplayer/gui.conf
cp /usr/local/etc/mplayer/codecs.conf /home/alex/.mplayer/codecs.conf
touch /home/alex/.mplayer/font/font.desc
echo 1024 > /proc/sys/dev/rtc/max-user-freq
mkdir /home/alex/.mplayer/Skin

så slipper du da for en masse fejl meddelser ..

pak default skin ud i /home/alex/.mplayer/Skin ..

så prøv
gmplayer igen ...
Avatar billede atlatl Nybegynder
26. april 2003 - 17:04 #4
det funker bare ikke.  nu får jeg ingen fejl meddelser men playeren starter ikke.  så trykker jeg ctrl c og der kommer et vindue frem hvor der står at der er sket en fejl
Avatar billede atlatl Nybegynder
26. april 2003 - 20:46 #5
har fundet en rpm version af mplayer så nu kører det