Avatar billede keano Nybegynder
20. april 2003 - 15:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

reset cmos på FIC A550?

Jeg forsøger for tiden at løse et problem med en kammerarts bærbare FIC A550. I den forbindelse vil jeg gerne reset cmos´en

mit første problem er at jeg ikke aner hvordan jeg skal fået åbnet kabinetet?????? og jeg har ingen manual - det lyder måske lidt banalt, men....det er det ikke.

på forhånd tak
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. april 2003 - 00:19 #1
Det er nok ikke den bedste ide' at åbne din bærbar - medmindre du ved hvad du gør. Du kan jo også prøve at gøre det fra selve BIOS, selvom det sikkert ikke er rigtigt at resette.
Avatar billede alleykat Nybegynder
21. april 2003 - 02:23 #2
http://pcg.fic.com.tw/A550/A550FAQ.htm indeholder spørgsmålet og svaret :)

How to erase the password if the password is forgotten?
Answer: You could adjust DIP SWITCH 4 to clear CMOS ( RTC ) data. The DIP SW4 position is under Memory socket door. You can use small flat screw-driver to adjust position#4 switch to ON and waiting for 3 to 5 minutes, then, please switch back to OFF position in the DIP SW4.
Warning!! Before clear CMOS ( RTC ) data, you must remove the AC adapter and Battery first.
Pkt. 2.11 viser hvor 'døren' til Memory sidder (4)
Avatar billede keano Nybegynder
21. april 2003 - 10:09 #3
Jeg har fundet ovenstående, men jeg kan ikke finde noget som helst der ligner en switch under Memory socket door..
Avatar billede alleykat Nybegynder
23. april 2003 - 02:26 #4
En DIP er sådan en lille kasse med kontakter der kan vippes frem og tilbage... er du sikker? Spec's si'r at der er for password reset, cmos reset mfl. dér..
http://pcg.fic.com.tw/S220/S220FAQ.htm <- billedet under pkt. 1.1 er hvordan den ser ud (men i anden bærbar).
Avatar billede keano Nybegynder
26. april 2003 - 13:55 #5
jeg har stadig ikke fundet ud af hvordan man gør det, til gengæld lykkedes det mig efter LANG tid at opdatere BIOS - det viste sig at ROM filen havde et forkert navn - FIC amatører !!
Avatar billede keano Nybegynder
28. april 2003 - 17:47 #6
ok, jeg tog fejl der er verdens mindste kasse med switches HELT ude i siden, nærmest plastikken - nu forsøger jeg at resette CMOS