Avatar billede vian Nybegynder
20. april 2003 - 11:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konverter til vob eller brænd SVCD på DVD brænder

Jeg har en DVD brænder og vil derfor høre, om nogen kendskab til et program, der kan konvertere f.eks. mpeg filer til vob? Jeg har en masse mindre filer fra mit videokamera, jeg gerne vil lave om.
Jeg kender MyDVD og andre programmer, men jeg ønsker et program, der kan gøre det UDEN man er nødt til at lave en menu.
Alternativt - er der nogen der ved, hvordan man kan brænde SVCD på en DVD-R? De programmer jeg har vil ikke lægge mere end 700MB på, fordi programmerne automatisk formoder, at det er en 80 min. CD-R.
Avatar billede tmoller Nybegynder
20. april 2003 - 14:40 #1
Jeg bruger noget der hedder Dazzle DVDcomplete, men MOVIES TO CD AND DVD kan også lave DVD uden menu.
SVCD kan ikke brændes på DVDskiver, da skivetypen (CD) er en del af formatet.
Den eneste mulighed er en data DVD, men den kan ikke afspilles i en "StueDVD"
Avatar billede vian Nybegynder
20. april 2003 - 18:38 #2
Hej, og tak for dit svar. Jeg vender tilbage i morgen, når jeg har tjekket de programmer, du nævner. Jeg må kunne finde dem ved at søge i Google eller andre søgemaskiner.
Avatar billede soda Nybegynder
21. april 2003 - 03:23 #3
Det er ikke helt rigtigt det du siger tmoller.

Du kan lave det der hedder en DVD-SVCD, som faktisk er SVCD på en DVD skive. Det heller står beskrevet her http://www.dvdrhelp.com/svcddvdr.htm
Avatar billede vian Nybegynder
21. april 2003 - 13:03 #4
Jeg er helt ny på Eksperten og troede, jeg kunne dele pointene mellem 'tmoller' og 'soda'. Desværre var 'sodas' råd ikke et svar men en kommentar, så jeg kunne ikke tildele point til ham/hende (eller kunne ikke finde ud af det). Jeg vil dog understrege, at begge svar/kommentarer har været til meget stor hjælp.
Avatar billede vian Nybegynder
21. april 2003 - 17:15 #5
Jeg har nu fået et par gode råd fra 'popsy', så hvis 'tmoller' og 'soda' vil klikke på dette link: www.eksperten.dk/spm/342883.
Tak for hjælpen.
Avatar billede vian Nybegynder
21. april 2003 - 17:26 #6
Om igen:
Kære 'tmoller' vil du oprette et spørgsmål, som 'soda' så skal besvare og få halvdelen af pointene vedr. dette spørgsmål www.eksperten.dk/spm/342427 ?