Avatar billede mbluhme Nybegynder
20. november 2000 - 09:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win98 kan ikke finde WINSCRC.EXE

Jeg har en windows 98, som ikke kan starte nogle programmer, den kommer med fejlen.
Kan ikke finde WINSVRC.EXE som skal bruges for at starte et EXE program.....
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
20. november 2000 - 09:36 #1
kan du starte win98 til skrivebordet?
ellers start i fejlsikret tilstand og søg efter filen på din harddisk eller på på din wincd.
når du har fundet den skal du bare have givet computeren besked om hvor at den finder filen (under installation af windowselementer fra kontrolpanet kan du angive at du selv vil søge efter software, her er det muligt at angive stien)
Erik
Avatar billede cstern Nybegynder
20. november 2000 - 09:40 #2
Du har fået virusen Navidad på dit system. Opdater din antivirus software og benyt evt Symantecs Navidad fix.
Avatar billede mbluhme Nybegynder
20. november 2000 - 09:41 #3
Jeg kan starte Win98 til skrivebordet...
Men filen WINSVRC.EXE findes ikke på maskinen eller på wincd\'en. Jeg kan heller ikke finde filen på den anden maskine jeg har med win98.
Avatar billede cstern Nybegynder
20. november 2000 - 09:42 #4
Avatar billede cstern Nybegynder
20. november 2000 - 09:44 #5
Filen du leder efter hedder WINSRVC.VXD men da programmøren er et kvaj på mere end en måde har han lavet den fejl at referere til den som WINSRVC.EXE (som ikke findes).
Avatar billede cstern Nybegynder
20. november 2000 - 09:50 #6
Hvis du bruger Outlook eller Outlook Express har du i øvrigt nok glædet alle i din adressebog med en kopi af virusen - Glædelig jul (Feliz Navidad!)