Avatar billede sechrepter Nybegynder
17. april 2003 - 22:10 Der er 8 kommentarer

hjælp til start af chat fra bunden

hej!

jeg vil gerne lave min egen chat hvor man har små figurer som går rundt i rum osv.

der skal bare være mulighed for at oprette bruger logge på og gå rundt i rum og chatte... og så vil jeg spørge om man kan bruge små tegninger som man f. eks. hurtigt laver i paint til baggrunde i rum? og jeg kender kun MEGET lidt til programmering...

plzzz hjælp :)
Avatar billede schaefner Juniormester
17. april 2003 - 22:17 #1
Så vil jeg foreslå dig at sætte dig mere ind i programmering før du gi'r dig i kast med et sådan projekt.
Avatar billede schaefner Juniormester
17. april 2003 - 22:17 #2
Det er blevet stillet en hel del gange her på det sidste. En sådan chat er ikke noget man bare lige laver.
Avatar billede sechrepter Nybegynder
17. april 2003 - 22:21 #3
hmm... jeg kan lidt html men ellers ikke andet... jeg syntes bare at en eller anden kunne lave de "svære" for mig og fortælle mig resten... det skal jo ikke være noget stort... ved du hvor man kan lære at programmere henne???
Avatar billede hyperme Nybegynder
17. april 2003 - 22:24 #4
Hør her hvis du skal lave sådan en chat skal du lave det i shockwave eller Java i vært fald hvis det skal være flot..... det er det som n.sol.dk er lavet i men du kan også lave det i php og mysql....
Avatar billede sechrepter Nybegynder
17. april 2003 - 22:25 #5
tjek www.nordiskchat.dk... det skal være noget lign. det
Avatar billede sechrepter Nybegynder
17. april 2003 - 22:26 #6
det er jo bare tegninger han har lavet... men så kan man jo selv lave tingene bedre.... hvis du forstår
Avatar billede nicklasb Nybegynder
17. april 2003 - 23:36 #7
som de andre også har sagt.. Det er altså ikke bare noget man sætter sig og laver sådan uden videre.. :(

Sider der driver 3D-chat i dag, har mennesker bag der har brugt oseaner af tid på at lave deres chat..

Men sæt dig lidt ind i noget programmering.. så vil du hurtigt forstå hvorfor en 3D-chat ikke LIGE er noget man sætter sig og laver..!
Og lad nu være at sigte for højt første gang .. Du kunne jo evt bare starte med en almindelig chat.. (text).. Så kan vi finde ud af hvad der skal laves på det tidspunkt..

men som sagt. det er ikke lige noget man BARE laver.. Og især ikke uden betaling.. hvor mange timer ville du selv ligge i et arbejde for en du ikke kendte uden at få en sk.. for det??
Avatar billede sonic_86 Nybegynder
18. april 2003 - 11:23 #8
Hvis jeg var dig ville jeg overhovedet ikke begynde på at lave en chat uden at du ved meget om php, har selv prøv og syndes at det er svært at lave. Efter min mening ville jeg startet med at lave en gæstebog den er nem at lave og der kommer du i gemmen de mest normale koder, uden pis jeg lavet ca. 6-8 gæstebøger før jeg begyndte at lave alt mulige andet, først lære du at bare kunne bare skriv i gæstebogen, så lære man at lave ':)' om til et billede, så laver man en admin del med slet og ret af beskeder, så til sidst stå du med en rigtig fed gæstebog som du kan lægge ud på din hjemmeside. Det var sådan jeg lærte php selvfølge har jeg også læst et par artikler inden på http://www.udvikleren.dk/show_articles.php?kat=6.
Bare husk det tager ikke en dag at lære php!
du kunne evt. læse de funktioner der er i php på deres hjemmeside www.php.net

Du kan så også bare hente en chat der er lavet færdigt, men hvis du ingen viden har inde for php kan det også være et problem, hvor fedt er det også at hente et færdigt Script det er 1000 gange sjover at lave et selv!

Men klik her hvis du vil downloade et:
http://www.solutions2all.dk/source_default.asp?id=8&langid=2