Avatar billede ltoft Nybegynder
17. april 2003 - 20:34 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Ping

Der er en som hele tiden pinger mig, hvilket bevirker at min internet opkobling bliver ekstremt langsom.
Jeg har nu installeret en firewall så problemet er på en måde løst og jeg har registreret hans IP, men jeg synes alligevel at det er irriterende at han fortsat pinger mig.
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede kenp Novice
17. april 2003 - 21:16 #1
sætte din firewall til at være stealth, og gøre så den ikke svare på PING
Avatar billede ltoft Nybegynder
17. april 2003 - 21:26 #2
Det har jeg netop gjort, men jeg spørg til hvad jeg kan gøre for at han helt stopper. Folk skal f.eks. heller ikke rende ind og ud af mit hus uanset døren er låst eller ej.
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
17. april 2003 - 21:31 #3
hvad er hans IP bare de første xxx.xxx så kan vi måske finde ud af hvilken udbyder det er.
Avatar billede ltoft Nybegynder
17. april 2003 - 21:40 #4
213.112.xxx.xxx
Avatar billede kenp Novice
17. april 2003 - 21:45 #5
itoft oki, men ved at den ikke svare, så kan han jo heller ikke spore at der er en computer! så det hjælper lidt!

Det eneste du kan er at klare til hans udbyder

De ip´er mener jeg er telia/stofanet
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
17. april 2003 - 21:48 #6
Det kunne godt være telia/stofanet har fundet frem til:
Pinging c-e45d70d5.036-4-6370682.cust.bredbandsbolaget.se [213.112.93.228
32 bytes of data

Og Telia hører jo også til i sverige.
Avatar billede ltoft Nybegynder
17. april 2003 - 21:50 #7
Okay, søgte også lige selv inde på ripe.net

Skal jeg så sende en mail til abuse@bredband.com ?
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
17. april 2003 - 21:53 #8
Ja, du kunne jo spørge dem om de kender IP'en i deres system og kan evt. klare problemet for dig.
Avatar billede ltoft Nybegynder
17. april 2003 - 21:55 #9
Okay det prøver jeg.
Vil du smide et svar så deler jeg pointne.
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
17. april 2003 - 21:57 #10
Er det her svar nok :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
17. april 2003 - 22:01 #11
det kan vel næppe være ulovligt at pinge en ip...eller tager jeg fejl? Synes også det lyder underligt at ping skulle sløve din internetopkobling...du har vel adsl
Avatar billede ltoft Nybegynder
17. april 2003 - 22:19 #12
Ja, men det gør at min ping i f.eks. Counter-Strike stiger til 800 ms, hvilket gør at det er umuligt at spille. Desuden er den generele hastighed faldet væsentligt.
Avatar billede ltoft Nybegynder
17. april 2003 - 22:20 #13
Mener heller ikke at det er ulovligt at pinge en IP, men der må vil være en grænse, hvis man gør det gentagende gange så det er til gene for andre.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. april 2003 - 22:29 #14
det er det jeg mener...hvis din generelle hastighed falder væsentligt, så må der næsten være noget andet der driller. Vi snakker jo ikke ligefrem gigantiske datamænger ved en ping pakke
Avatar billede ltoft Nybegynder
17. april 2003 - 23:00 #15
Jo, hvis man sætter den til kontinuerligt at sende med mere end de normale 32 byte pakker kan det fakisk ret let lade sig gøre at sabbotere et spil CS.
Det er sådan set ganske enkelt at gøre.
F.eks: ping xxx.xxx.xxx.xxx -l 6500 -t
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2003 - 08:21 #16
ja, men jeg tvivler nu stadig på, at der er en der gider bruge sin båndbredde på at ødelægge din båndbredde i døgndrift, men der er selvfølgelig muligt
Avatar billede ltoft Nybegynder
18. april 2003 - 13:24 #17
Han kører 10 Mbit og jeg kører 256 kbit. Sååå hele hans båndbredde?!?
Men det er ligemeget nu fordi han er stoppet.