Avatar billede martin100 Nybegynder
19. november 2000 - 20:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp !!!

Med udgangspunkt i http://www.2mwebdesign.dk/testlab/ hvordan kan man så få sidebaren\'s (menusidens)
BG farve til at gå hele vejen ned så der ikke er et bart hvidt stykke neden under i høje opløsninger ?

height=100% kan jeg ikke bruge da jeg bruger <tr> & <td>\'s til at lave selve menuen.
Avatar billede mjl Nybegynder
19. november 2000 - 21:02 #1
Du kan lave en baggrund, der er 1024 bred og 10 høj. Den giver du din baggrundfarve, det stykke ind, der er bredden på din td....resten lader du være hvid...
Avatar billede mjl Nybegynder
19. november 2000 - 21:04 #2
Grøngrøngrøngrøn|hvidhvidhvidhvidhvidhvid

Den vil jo gentage sig hele vejen ned af siden!
Avatar billede martin100 Nybegynder
19. november 2000 - 21:04 #3
det ved jeg godt..
Avatar billede halnet Nybegynder
19. november 2000 - 21:04 #4
Du kan lave table i table for at få den helt ned... ellers er det frames du skal have gang i... men det er ikke at foretrække!!

- Anders
Avatar billede mjl Nybegynder
19. november 2000 - 21:05 #5
ok....
Avatar billede mjl Nybegynder
19. november 2000 - 21:06 #6
sorry
Avatar billede mjl Nybegynder
19. november 2000 - 21:06 #7
Du kan jo også lave tables i tables...
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. november 2000 - 21:13 #8
Jeg vil anbefale du starter forfra med tabellen. Som den er nu er den fuld af indbyrdes modstridende bredde angivelser, højde angivelser, colspans og rowspans.

en måde at løse selve problemet er at lave en gif der er 1 pixel høj og 2000 pixels bred, med menybaggrundsfarve i de første 116 eller så pixels (der skal sikkert fudges lidt). Den lægger du så ind som sidebaggrund i body og i de menyfelter der ikke skal have den farve lægger du en en anden baggrund  i feltet.

mvh JakobA
Avatar billede halnet Nybegynder
19. november 2000 - 22:23 #9
-> mjl
Meget godt skrevet af... ;o)

- Anders
Avatar billede mjl Nybegynder
19. november 2000 - 22:30 #10
>halnet
Sorry....så ikke lige dit indlæg!!
Går ikke efter points - men ønsker at hjælpe, for også selv at kunne forvente hjælp!! Så - who ever gets the points - fine by me!!
Avatar billede martin100 Nybegynder
19. november 2000 - 23:11 #11
.
Avatar billede kleemann Nybegynder
20. november 2000 - 20:47 #12
<body BGPROPERTIES=\"fixed\" BACKGROUND=\"baggrund.gif\">
Avatar billede kleemann Nybegynder
20. november 2000 - 20:48 #13
forkert sted!!