Avatar billede logout Nybegynder
19. november 2000 - 20:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Perl debugging

Findes der en kommando jeg kan indsætte i mit Perl script, så jeg får en brugbar fejlmeddelelese op på skærmen?? Så slipper jeg for at kigge i error loggen ??
Avatar billede Thomas Nybegynder
19. november 2000 - 20:44 #1
I din #usr/bin/perl linie (den allerførste linie i dit script) skulle du kunne tilføje -d (svjh), men jeg har ikke selv fået det til at virke hos min udbyder, men du kan jo være mere heldig en mig.
Avatar billede klausl Nybegynder
23. november 2000 - 22:55 #2
Hej logout

Desværre findes mig bekendt ikke nogen switch der gør det du ønsker, derfor arbejder jeg på en perl-debugger, som går ind og tjekker scriptet for de mest almindelige fejl og giver en brugbar tilbagemelding. Debuggeren er på nuværende brugbar og kan fortælle dig, hvilken linje det er galt i hvis din print sætning mangler et afsluttende semikolon eller lignende - men jeg udvikler som sagt stadig på den. Derfor vil al feedback være velkommen.

Debuggeren er sat i drift på www.whitehat.dk. Den er naturligvis forbeholdt whitehats brugere, da den ikke kan gå ud og læse filerne på andres servere, men du er velkommen til at oprette en konto blot til debugging formålet ..

Hvis du ønsker at prøve den, kan du fra whitehats filstyring klikke dig ind i kontrolpanelet  -  derfra er det forhåbentligt oplagt hvad man skal gøre (I modsat fald vil jeg gerne høre om det ...)

Venlig hilsen
Klaus Lyngsø
Whitehat
Avatar billede thunderbear Nybegynder
24. november 2000 - 21:27 #3
Tilføj

  use CGI::Carp;

øverst i dit script.  Jeg havde lidt problemer med det.

Avatar billede logout Nybegynder
25. december 2000 - 23:26 #4
Klaus ... jeg fik det aldrig til at virke. Hvordan funger det?
/logout
Avatar billede logout Nybegynder
25. december 2000 - 23:27 #5
...øh og go\' jul ;o)
Avatar billede logout Nybegynder
28. december 2000 - 12:59 #6
jeg lukker
Avatar billede thunderbear Nybegynder
28. december 2000 - 13:31 #7
Gider du fortælle mig hvad der var galt med mit svar?
Avatar billede logout Nybegynder
28. december 2000 - 13:55 #8
øhh det ved jeg ikke - du skrev selv, at du havde problemer med det, derfor har jeg slet ikke kigget på det. HVor skal det stå? Hvilke problemer havde du? osv.

mvh Logout