Avatar billede bigmozzy Nybegynder
17. april 2003 - 13:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange Ip'er

Når man har ADSL hos TDC hvor mange IP adresser får man så med?

Jeg har nemlig 3 pc'er som jeg gerne vil have til at køre på nettet.

Alle 3 pc'er er sat sammen i en Switch. Og så op i et netværk - netværket virker på alle 3 pc'er.

Men kun internettet virker på de 2.
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. april 2003 - 13:19 #1
Du får 2 som standard. Du kan købe flere hos TDC.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
17. april 2003 - 13:21 #2
Ja, men jeg har "webspeed" fra TDC og der for man kun 1 ip.

men man kan k0be nogle ekstra 10 kr. om måneden

Ps. hvor kan man k0be en switch???
Avatar billede ebolaz Nybegynder
17. april 2003 - 13:25 #3
Hvis du har en router, har routeren en ekstern IP-adresse og en intern IP-adresse. Den eksterne er den adresse brugere fra internettet kan se, og den interne adresse er den adresse dine PC'er skal bruge som gateway til nettet. Det du skal oprette er et lokalnet med fire interne IP'er, værende de 3 PC'ers og din routers interne IP, og en ekstern fra din router. Hvis du gerne vil konfigurere dit netværk selv sker der under /settings/networks and../lan/ her kan du vælge properties for tcp/ip, men det skulle ikke være nødvendigt at gøre det manuel.
Avatar billede bigmozzy Nybegynder
17. april 2003 - 13:29 #4
Skal have en router også eller kan man nøjes med en switch?
Avatar billede ebolaz Nybegynder
17. april 2003 - 13:47 #5
Jeg var i skrivende stund ikke klar over at du havde webspeed, jeg tror du bliver nødt til at købe et ekstra netkort og så lade den ene pc hoste din internet forbindelse, og koble de andre på via denne PC.
Avatar billede bigmozzy Nybegynder
17. april 2003 - 13:53 #6
Jeg har IKKE webspeed, Kobe14 har åbenbart webspeed, vi har ADSL 512/128. Altså skal jeg købe en xtra IP., eller en router ??? Og med en router vil alle 3 pc´r have samme IP, udad til ?
Avatar billede kenp Novice
17. april 2003 - 14:12 #7
ja det er korrekt at hvis du køber en router, så vil alle 3 computere have samme ip ud af til.
Avatar billede kadann Nybegynder
17. april 2003 - 15:22 #8
Ring på 80808010, bestilt 2 ekstra IP-adresser (du kan kun få 2, 4 eller 6).

Så kommer alle tre maskiner på nettet.. så er dit problem løst. Og det skulle faktisk kunne effektiviseres med det samme, så dit problem bliver løst nu og her.

Alternativt kan du følge kenp's svar, at købe en router og så sætte den op til at klare netforbindelsen i stedet.
Avatar billede terry Ekspert
17. april 2003 - 15:25 #9
you only need 1 IP but you will either need a Router or one of the PC's will need setting up as the "Router".
Avatar billede terry Ekspert
17. april 2003 - 15:28 #10
Avatar billede ebolaz Nybegynder
17. april 2003 - 20:01 #11
routeren får du af udbyderen, mod en ekstra månedlig ydelse på omkring 30-50 kr. routeren kobler du til din switch og dine computere til switchen. Du burde ikke have behov for nogen konfigurering, med mindre du vil køre konfigurering af port-forwarding. Applikationer som servere og edonkey/emule vil kun kunne køre optimalt på en af maskinerne. Routeren har også den fordel at du får tildelt en statisk ip og at routeren hele tiden er forbundet. Med ADSL/modem kalder modemet op til din ISP (TDC) hver gang du tænder for computeren og bliver så tildelt en IP-adresse (dynamisk IP). Routeren er klart den gode løsning.
Avatar billede terry Ekspert
17. april 2003 - 22:30 #12
You can buy a Router with switch for DI-604  448 kr.
www.edbpriser.dk / http://www.xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=43823

Dlink DI-604  Router w. DHCP server / 4-port switch / 10/100Mbit 448 kr.
Avatar billede bigmozzy Nybegynder
18. april 2003 - 09:42 #13
Bortset fra at jeg skulle ringe 80 80 80 17 og tryk 1 - så går point'ne til kadann. TAK for hjælpen!!.