Avatar billede trp79 Nybegynder
16. april 2003 - 15:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Alternativer til SSL

Hvad findes der af alternativer til SSL, hvor der er der end-to-end sikkerhed når man snakker kommunikation? Jeg tænker ikke på kryptering udfra offentlige og private nøgler gennem digital signature.
Avatar billede lpeurotrust Nybegynder
16. april 2003 - 16:21 #1
Du kan jo f.eks. benytte PGP eller VPN
Avatar billede trp79 Nybegynder
16. april 2003 - 16:27 #2
Det kræver vist en uddybning især PGP da jeg ikke kender det. Men benytter Virtual Private Networken sig at kryptering? Hvis det ikke gør er det ikke så aktuel da nogle så på privat nettet jo vil kunne lytte med på linien... eller tager jeg helt fejl?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2003 - 22:02 #3
Du kan kikke på http://www.pgp.com/

/per