Avatar billede pallepop Nybegynder
16. april 2003 - 08:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Browsers landekode

Jeg er ved at lave en site som ksal tage hensyn til sprog og vil derfor gerne vide hvordan jeg får fat i den landekode som browseren bruger.
Avatar billede Jman Praktikant
16. april 2003 - 08:51 #1
Avatar billede Jman Praktikant
16. april 2003 - 08:52 #2
doh - glem det .. jeg læste det først som du var interesseret i landekodernes forkortelser
Avatar billede madrich Nybegynder
16. april 2003 - 09:00 #3
HTTP_ACCEPT_LANGUAGE

http://www.openinternetlexicon.com/HowTo/HowToServe.html

Kan måske hjælpe dig ?
Avatar billede pallepop Nybegynder
16. april 2003 - 09:29 #4
Beklager der er intet som fortæller hvordan det kan gøres....
Avatar billede madrich Nybegynder
16. april 2003 - 09:35 #5
<%=Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")%>

Giver dig sprogkoden fra browseren
Avatar billede madrich Nybegynder
16. april 2003 - 09:35 #6
Og ja det var et svar
Avatar billede pallepop Nybegynder
16. april 2003 - 09:45 #7
Tak
Avatar billede pallepop Nybegynder
16. april 2003 - 09:51 #8
Hmmm..... Når jeg tester den i en engelsk browser får jeg "da" som sprogkode.
Avatar billede madrich Nybegynder
16. april 2003 - 10:03 #9
du kan se den sprogkode der bliver send med browseren (IE)

funktioner / internetindstillinger / sprog

du kan bare ændre din indstilling til et andet sprog, og tro mig, det virker..
Avatar billede pallepop Nybegynder
16. april 2003 - 10:10 #10
Det er fordi det er en firma pc.... man når nu programmerne er engelske, regnede jeg ikke med at browsersproget var andreledes.
Og tak igen. :-)
Avatar billede madrich Nybegynder
16. april 2003 - 10:16 #11
browsersproget afhænger (i hvert fald i IE) af den konfiguration maskinen man installerer på har, derfor kan man heller ikke bruge resultatet af browseren sprogkode til andet end et skøn på hvilket land brugeren kommer fra..