Avatar billede thedude22 Nybegynder
16. april 2003 - 02:50 Der er 4 kommentarer

Texturing? Ingen haj til 3dsm

Jeg har siddet og lavet en box i 3dsm3 hvorpå at der skal anbringes en billedtexture af en cigaretpakke. Men billedet bliver altid for stort når jeg anbringer det på boxen, og jeg rendere det.
Jeg har lavet billedet i 10cm høj x 5.5 cm bred. Og jeg har været inde i unitsetup i 3dsm og sat det til centimeter, og så tilpasset boxen til samme størelse som billedet. Boxen i dybden måler 2 cm.
Hvad gør jeg galt???

Og som skrevet, så er jeg ingen haj til 3dsm, så jeg prøver at lære.
Avatar billede geek Nybegynder
16. april 2003 - 23:03 #1
Prøv at smide en UVW box på din kasse...
Har ikke lige max i nærheden men mener den hedder UVW og ligger under de forskellige mesh-editing-options.
Der hvor du også kan vælge "edit mesh", "Smooth", "twist" eller en af de 117 andre forskellige meshoptions man kan tilføje en mesh...

Undskyld den så vage beskrivelse, men er et stykke tid siden jeg har leget med max
Avatar billede mj86dk Nybegynder
16. juni 2003 - 20:28 #2
Inde i modifiers skal du finde en modifier der hedder UVW map. Når du har valgt den kan du vælge box og konfigurere længden bredden og højden af teksturen. Du kan også bruge et modifier der hedder Unwrap UVM. Denne modifier er en del mere avanceret. For at kunne bruge den skal du lege meget med denne modifier
Avatar billede mj86dk Nybegynder
17. juni 2003 - 01:04 #3
Jeg skrev kommentaren ovenover, det skulle have været et svar. Hvis du vil give mig point kan du gøre det nu ved dette svar
Avatar billede osborne Nybegynder
28. marts 2004 - 00:46 #4
Fik du et svar der virkede? - så giv lige folkene nogle point!