Avatar billede rabech Nybegynder
15. april 2003 - 20:19 Der er 5 kommentarer

outlook og flerbruger

Er der ikke mulighed for at dele den samme postkonto i outlook xp under forskellige brugerkonti i WinXp? Som det er nu skal jeg være i den "primære" brugerkonti for at arbejde med min mail konto, jeg kan ikke få adgang til mine mails o.a. under andre brugerkontier.....
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. april 2003 - 21:07 #1
Jo det kan man godt
Hvis du har en brugerkonti kan du hente og sende post fra denne konti. Hvis du har flere forskellige konti kan disse godt tilføjes og hentes under første bruger.
Gå i funktioner - konti - ny - post - skriv alle de forskellige koder mm. Opret med standardkonti. Nu henter standardkontoen både sin egen mail + evt. nye mails fra andre konti
Avatar billede rabech Nybegynder
15. april 2003 - 21:52 #2
nu er det sådan at jeg har én mailkonti og flere brugerkonti i xp og de brugerkonti skal dele min ene mailkonti. ikke omvendt
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. april 2003 - 23:02 #3
Så skal du alligevel installere din mailkonti og en brugerkonti. I mailkontien  fjerner du vingen i Funktioner - konti - post - generalt - medtag denne konti. Nu skulle det så kun være brugers konti som bliver hentet og også denne konti der bliver sendt post fra.
Avatar billede mile Juniormester
16. april 2003 - 15:28 #4
Gå i funktioner - email-konti
Få vist eller rediger eksiterende email-konto
Marker kontoen - klik på rediger
Klik på flere indstillinger
Vælg fanen "Avanceret"
Under "netværkssikkerhed ved logon" stilles den til "ingen", derved validerer den ikke længere single sing on på Windows adgangskoden.

Ved efterflg. åbning af Outlook, bliver brugerne nu bedt om brugerid og adgangskode til Outlook kontoen.
Avatar billede mile Juniormester
16. april 2003 - 15:29 #5
Det forudsætter selvfølgeligt at du har en adgangskode (evt. 4 brugerid) til kontoen, som de 3 andre kan få udleveret.