Avatar billede jepsen83 Nybegynder
15. april 2003 - 19:27 Der er 35 kommentarer

Problemmer med tv-out.

hey......jeg har et problem..når jeg sætter mit tv til pc'en så virker alt perfekt bortset fra at billedet i mediaplayer (altså filmen) ikke vises(Der er altså ikke problemmer uden for playeren........ved I hvad det kan være? Billedet på pc'en virket fint.
Avatar billede monzter Nybegynder
15. april 2003 - 19:31 #1
Du skal sætte TV'et til "primær" skærm. Alt efter hvilket kort du har, er der forskellige måder at gøre det på, men det gøres der hvor du skifter fra computerskærm til TV.
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. april 2003 - 19:34 #2
nej forkert

Har du de nyeste drivere fra nVidia ?
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. april 2003 - 19:36 #3
Det du skal bruge hedder "Overlay"
- det kan slås til og indstilles ind i
"Egenskaber for skærm" -> "Instillinger" -> "Avanceret"
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. april 2003 - 19:37 #4
Hvis du har de nyeste drivere (med så'n en sjov menu i venstre side):
så vælg "overlay-farvekontrol" her skal "Enheder i fuldskærm"
stå på "Vælg automatisk"
Avatar billede monzter Nybegynder
15. april 2003 - 20:10 #5
Forkert hvad? Hvis mit gfx-kort ikke står til primær når jeg vil afspille TV-out, kommer filmen eller andre ting afspillet i mediaplayer på compuiterskærmen, så hvad mener du med: "nej forkert"???
Avatar billede monzter Nybegynder
15. april 2003 - 20:12 #6
Doggy82>>> Og forresten findes der altsår andre grafikchips end dem nVidia laver, hvis du ikke skulle vide det... Ikke alle vil have det andet hurtigste men dog dyreste... ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. april 2003 - 20:12 #7
Fordi at man skal bruge overlay - overlay kommer på den secundære skærm
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
15. april 2003 - 22:04 #8
Doggy82>>>> Tak for hjælpen, nu virker det. Jeg vil bare lige høre om du evt. ved hvorfor billedet er hakket og en lille anelse flimret(kun på tv'et)? Der har det ikke været med den gamle driver.
Avatar billede c-holst Novice
15. april 2003 - 22:07 #9
Der er vist nogle flimmerfiltre du kan justere, tjekker lige, og kommer med en guide
Avatar billede c-holst Novice
15. april 2003 - 22:09 #10
egenskaber>avanceret>kortets faneblad>nview>højreklik på tv>skærmjustering
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. april 2003 - 22:10 #11
Det der flimmerfilter skal skrues helt ned når man ser film på TV-skærmen fra computerens DVD-drev !!!
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. april 2003 - 22:14 #12
Hvis din TV-skærm er så'n lidt hvid agtig skal du skrue OP for kontrasten (gå ind samme sted som flimmerfilter) og derefter skrue ned for lysstyrken på selve TV'et  -det er noget som jeg selv har rodet meget med....
Avatar billede c-holst Novice
15. april 2003 - 22:15 #13
skal jeg lægge nogle links til andre relevante spørgsmål, eller har du fået hjælp nok. Det kan godt tage lidt tid at rende frem og tilbage mellem maskine og tv når du justerer. Her er en ps2 forlænger til mus eller tastatur toppen. tilgengæld skal man kun indstille en gang, så er det altid aktiveret, god fornøjelse
Avatar billede c-holst Novice
15. april 2003 - 22:18 #14
kvaliteten er faktisk ganske fin, og lyden kan du jo køre over i anlægget, hvis dit tv ikke har din fedeste lyd. det er også perfekt til at styre mp3 fra stuen
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
15. april 2003 - 22:21 #15
Det er jeg med på, men jeg har det problem at der en irriterende summen på både anlæg og tv (men ikke hørebøffer). Hvad kan det skyldes???
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. april 2003 - 22:21 #16
Ja især når man har en surroundforstærker og digital-out på sit lydkort  :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. april 2003 - 22:23 #17
Et kabel problem. Hvilket kabel bruger du til at overføre lyden ?
Et kabel med lyd skal helst ikke ligge parallelt med et lysnet kabel.
Det skal krydse med en vinkel på 90 grader
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
15. april 2003 - 22:24 #18
Men det har jeg ikke. Jeg har bare on-board lydkort. Det er pisse irriterende at man næsten ikke kan høre andet end summen når lyden er lav. Er det nogen som ved hvad man kan gøre??
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. april 2003 - 22:24 #19
Ellers prøv at skrue op for lyden i lydkortets software
og ned for lyden på anlæget.
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
15. april 2003 - 22:28 #20
det har jeg prøvet, det kan lige gå på anlæget, men på tv'et er det helt skit. Til anlæget bruger et kabel med alm. mini-jack i den ene ende og et han- og hun stik i den anden ende. Til Tv'et bruger jeg mini-jack og scart.
Jeg skal altså prøve at lægge dem så de har 90%????
Avatar billede c-holst Novice
15. april 2003 - 22:29 #21
ja alle lydinstilliger skal skrues op, ellers kan det virke lidt "uldent": slå alle lydeffekter, 3dlyd, eqaliser(kan ikke stave til det), og lignende fra
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. april 2003 - 23:03 #22
Et kabel med lyd skal helst ikke ligge parallelt med et lysnet kabel
- Hvis man vil undgå summen. Med det er ikke nødvendigvis det som er problemet her.
Avatar billede c-holst Novice
16. april 2003 - 18:50 #23
har du fået styr på det hele
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
16. april 2003 - 22:27 #24
jeg har fået styr på billedet, men jeg kan ikke finde nogen løsning på lyden? Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Jeg syntes jeg har prøvet alt!!!
Avatar billede c-holst Novice
17. april 2003 - 06:36 #25
kunne det være tid til at skifte lydkort
Avatar billede c-holst Novice
17. april 2003 - 07:17 #26
er det både et problem når du bruger et seperat audiokabel over i anlægget og når du bruger det audiokabel der er sammen med dit tvkabel. er det det kan du jo udelukke kabelfejl. er du sikker på det med hørebøfferne/pchøjtalere, det lyder lidt for mærkeligt, det er jo den samme udgang og derfor den samme lyd der burde høres uanset hvor du hører det
Avatar billede human Nybegynder
17. april 2003 - 19:19 #27
100% sikker. Der er ingen støj overhovedet, når jeg bruger mine høretelefoner. Jeg ved ikke om det kan have noget med elektrisk spænding at gøre? Desuden overvejer jeg at købe et SoundBlaster Audigy 2 Retail samt Inspire 6.1 6700 højtalere. Det er vel et godt køb?
Avatar billede c-holst Novice
17. april 2003 - 23:25 #28
og du har dit lydkabel i den samme udgang på lydkortet som dine høretelefoner, og du bruger den rigtige indgang på dit anlæg

har du flere brugernavne eller hvad...
Avatar billede c-holst Novice
19. april 2003 - 23:48 #29
håber det går bedre nu, ellers vender du bare tilbage, er sikker på der gemmer sig en simpel løsning på dit problem.....god påske
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2003 - 20:59 #30
en uge er gået...har du fået det til at køre ordentligt
Avatar billede c-holst Novice
05. maj 2003 - 12:41 #31
lukketid
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2003 - 07:39 #32
så er det vist tid til at lukke eller kommer med lidt respons om hvordan det går
Avatar billede scandal Nybegynder
26. juni 2003 - 12:58 #33
Ang. lyd problemet, skal du også sørge for at bruge den udgang, der ikke er forstærket, når du sætter det til TV/Anlæg.
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:12 #34
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2004 - 22:27 #35
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten