Avatar billede stry Nybegynder
15. april 2003 - 17:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Sende e-mail (MS Outlook) ved klik i formularfelt?

I min formular "frmKontakter" har jeg et e-mail-felt "txtEmail" indeholdende kontaktens e-mailadresse. Ønsket er en funktion der opretter en ny mail i Outlook og indsætter indholdet af "txtEmail" i adressefeltet når der klikkes på "txtEmail".
På samme måde har jeg et felt "txtWww" som skal åbne explorer.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mugs Novice
15. april 2003 - 17:22 #1
Jeg kan sende dig min testdb, blot læg din e-mail:

http://www.eksperten.dk/spm/340095
Avatar billede stry Nybegynder
15. april 2003 - 17:36 #2
struwing@jubiimail.dk
Avatar billede mugs Novice
15. april 2003 - 17:45 #3
Sendt.
Avatar billede stry Nybegynder
15. april 2003 - 17:59 #4
Tak, men det jeg ville have var at den åbnede mit e-mailprogram og indsatte adressen i en ny mail hvis indhold så skrives i e-mailprogrammet.
Avatar billede mugs Novice
15. april 2003 - 18:05 #5
Den åbner dit e-mail-program, og viser på 3 forskellige måder hvordan du kan indsætte både adresse, tekst og emne. Så jeg er ikke rigtig med på, hvad du mener.
Avatar billede stry Nybegynder
15. april 2003 - 18:19 #6
Ups! Det kan være manglende konfiguration af min e-mailkonto. Det prøver jeg lige.
Avatar billede mugs Novice
15. april 2003 - 18:31 #7
Du kan evt. prøve at lave en makro. Brug handlingen SendObject. Når det fungerer, kan du lade Access konvertere din makro til VBA ved funktionen Makroer > Konverter til VBA
Avatar billede r_becker Novice
15. april 2003 - 22:44 #8
hej Mugs

må jeg også få den
Hilsen R_becker
sendes til Rickie@skeeknejde.dk
Avatar billede mugs Novice
15. april 2003 - 22:47 #9
Sendt til R_becker
Avatar billede r_becker Novice
15. april 2003 - 23:10 #10
kan du sende den som zip
da mit outlook ikke ville godtage det
ellers mange tak
Avatar billede mugs Novice
15. april 2003 - 23:11 #11
Sendt som zip
Avatar billede keepsmiling Nybegynder
16. april 2003 - 14:08 #12
Hej Mugs .. vil osse gerne bede om den testdb hvis jeg må

ksmiling@ofir.dk

Hilsen Finn
Avatar billede sniperview Nybegynder
18. april 2003 - 15:38 #13
Hej Mugs .. vil osse gerne bede om den testdb hvis jeg må
snipermode@mail.dk
Avatar billede mugs Novice
18. april 2003 - 15:41 #14
Sendt. Andre brugere har haft lidt problemer med den. Er du venlig at give en tilbagemelding  hvor vidt den fungerer hos dig.
Avatar billede stry Nybegynder
18. april 2003 - 17:00 #15
Grunden til at den ikke startede outlook op, men bare sendte mailen, var at "EditMessage" stod til "False", men nu har jeg løst det. Tak for hjælpen.