Avatar billede fetmule Nybegynder
15. april 2003 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Påske og påskeæg !!

Hvad har påskeæg og kaniner med påsken (iflg. biblen ) at gøre ???
Avatar billede photop Nybegynder
15. april 2003 - 12:45 #1
Absolut ingenting. Jeg ved ikke hvor traditionen kommer fra, men den bibelske påske er i første omgang (gammel testamente) jødernes fejring af befrielsen fra slaveriet i Egypten, og senere (nye testamente) en fejring af Jesus død og opstandelse.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
15. april 2003 - 13:02 #2
kan jo være at der kom en hare forbi og "lavede æg" som de trode var chokolade og så har det været en traditionen *gg*
Avatar billede jefa Nybegynder
15. april 2003 - 13:45 #3
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 13:45 #4
Det var et eller andet med, at det faktisk ik havde noget med biblen at gøre, men det var noget vi havde lært af tyskerne. Var noget jeg så i godmorgen danmark :)
Avatar billede jefa Nybegynder
15. april 2003 - 13:51 #5
Til påske spiser vi æg. Men hvorfor egentlig det? Æg er jo livgivende og derfor naturligt forbundet med foråret, som også er årstiden, hvor hønsene lægger de fleste æg. I gamle dage var æg i høj kurs og blev endda brugt som betalingsmiddel mellem handlende, og til Påske blev æggene dekoreret og givet til tyendet som tak for godt arbejde. Denne tradition er levet videre i diverse former - helt frem til i dag, hvor æggene trilles, males, pustes og spises ved morgenbordet.