Avatar billede papa Nybegynder
14. april 2003 - 21:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med HD!

Hej!

Jeg har netop sat en Maxtor 80GB HD i min computer og der er ingen problemer med at autodetecte i BIOS. Men i Win2000 finder den ikke noget som helst.
Jeg har prøvet at boote med en WinME bootdisk i et forsøg på at køre fdisk. Men det vil den ikke. Jeg svarer Yes til "store diske" og så ryger jeg tilbage i en DOS-prompt!

Hvad skal jeg gøre? På forhånd tak!
Avatar billede papa Nybegynder
14. april 2003 - 21:19 #1
Jeg kan forresten godt finde HD'en i Win2000, men ikke under "My Computer" og derfra få adgang til den. Men under "Device Manager" kan jeg finde den, og der står at enheden virker perfekt...!
Avatar billede hub Nybegynder
14. april 2003 - 21:48 #2
Den skal fdiskes og formateres via h-klik denne computer-administrer-diskhåndtering
Avatar billede papa Nybegynder
14. april 2003 - 22:20 #3
Nu er det lykkes mig at formattere HD'en så den kan findes i Win2000. Den er kommet frem som et G-drev. Men det er ikke sådan jeg vil have det. Min SCSI HD (som er delt op i C og D) vil jeg have lavet til C og 40GB af den nye HD til D og de resterende 40GB til E. Og derefter min brænder og C´-drev som F og G.
Når jeg sætter BIOS'en til at boote fra IDE1 og smider en WinME bootdisk i er der ingen problemer med at køre fdisk, den kan bare ikke finde min SCSI HD. Når jeg sætter den til at boote fra SCSI kan jeg fint starte Win2000 op og finde den nye HD. Men smider jeg en bootdisk i vil den stadig ikke lade mig køre fdisk!!
Avatar billede papa Nybegynder
15. april 2003 - 17:42 #4
Problemet er løst!

Hub>> Du får ikke point, da du ikke svarede på mit spørgsmål. Jeg var godt klar over at den skulle fdiskes.