Avatar billede player114 Nybegynder
14. april 2003 - 17:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor lærer jeg delphi

hej jeg har et problem jeg vil gerne lære at kode delphi men jeg ved ikke hvor jeg gør det henne vor har i lært det henne?????
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. april 2003 - 18:00 #1
www.udvikleren.dk har nogen gode tuturials.
Avatar billede player114 Nybegynder
14. april 2003 - 18:02 #2
ok tak jeg vil prøve dem
Avatar billede anjamunck Nybegynder
14. april 2003 - 18:09 #3
Kære Dig
Det kan jeg godt hjælpe med. Hvis du ser på vores hjemmeside under ledige kursistpladser (kursusplanen.dk) så har vi skemasat et Delphi kursus den 12-14/5 i København. Der er pt deltagere nok til afholdelse :-)
Vil du have en beskrivelse tilsendt?
Smil fra

Anja
Avatar billede player114 Nybegynder
14. april 2003 - 18:11 #4
jo tak desværre bor jeg på lolland og er kun 15 så!!!!!!! ellers ta:)
Avatar billede pjotre Praktikant
14. april 2003 - 18:22 #5
Hej
Tag og køb en af de små hæfter fra IDG: Introduktion til Delphi. Koster ca. 90,00. Det er nok den hurtigste og letteste måde at komme igang på.
God fornøjelse.
Pjotre
Avatar billede player114 Nybegynder
14. april 2003 - 18:23 #6
ok
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. april 2003 - 20:38 #7
"Kim Krarup Andersen"
"Introduktion til Delphi 5"

Hæftet gennemgår en masse Delphi.
(Kæmpe)Problem: For at lave hæftets to store programmer skal man have en Delphi-version med database-komponenter, og med mindre man har Alt om DATA-cden fra december 2000 (Med Delphi 4 Standard = version med database-komponenter), så skal man ofre ret mange penge for at kunne starte med Delphi på hobbybasis, hvis man da ikke har de rette forbindelser og vil bryde loven.

Køb (eller lån) "Delphi4 Programmering" af Per Amdal Steffensen, den koster en del mere, men er meget bedre (og tykkere, og der er en cd-rom med med alle eksempler og ekstra kapitler).
Avatar billede eht Nybegynder
16. april 2003 - 20:16 #8
Jeg kan afgjort anbefale "Delphi4 Programmering" af Per Amdal Steffensen.
Den kommer vidt omkring i alt det grundlæggende. (ca 4-500 kr)

Én anden der er rigtig god at begynde med er
"Arne Tolstrup Madsen": "Programkonstruktion med Delphi" (ca. 200 kr).
Den er ret nem at komme igang med.

IDG Hæftet der hedder "Introduktion til Delphi 5" er jeg ikke så vild med. Den omhandler stort set kun databaseprogrammering, og det er ret kedeligt efter min mening.

Når du er har lært det mest grundlæggende, kan du finde det meste på nettet.