Avatar billede vizone Nybegynder
14. april 2003 - 13:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

detect for flashplayer???

Jeg har lavet en hjemmeside, og da jeg publiserede den valgte jeg at den skulle se efter flashplayer6 problemet er nu at når jeg går ind på siden fra en computer som ikke har flashplayer 6 så kommer der bare en billedbox med et kryds i??? er der ikke noget jeg kan gøre så at hvis de ikke kan se den at der så står en hvorfor og hvordan de kan komme til at se den??
Avatar billede Kengun Praktikant
14. april 2003 - 13:29 #1
Hvilken kodesnut har du brugt for at legge op din flash? (kan vi få se den kode?). Du bør bruge den kode som Flash generer for dig, skal skal den sige ifra om brugeren må opdatere sin flashviewer.
Avatar billede burns Nybegynder
14. april 2003 - 19:49 #2
Du kan lave en "sniffer" der undersøger om brugeren har flash 6.0 installeret. Gør følgende:

På index.html siden indsætter du et metatag:

<meta http-equiv="refresh" content="6;URL='noflash/noflash.html'">

Dette tag sørger for at sende brugeren videre efter 6 sekunder til en url du selv bestemmer. Det kan være flash installations siden eller din egen side der fortæller hvordan man installerer flash. Index.html skal helst bare være en helt tom side, eventuelt men samme baggrundsfarve som den med din flashfilm, så du undgår at det "blinker".

Derefter laver du en tom flash fil på 1 x 1 pixel. I frame 1 laver du et lille script der hedder:

if (System) {
    getURL("flash/site.html")
}

System objectet blev først introduceret i flash MX, så hvis dette object eksisterer bliver brugeren omgående sendt videre til din side med flash filmen, inden meta taget kan nå at sende dig til "no flash siden".

Det er enkelt og virker selv om brugeren har slået javascript fra :o)
Avatar billede vizone Nybegynder
22. april 2003 - 10:07 #3
Tusind tak...
endelig fik jeg det til at virke. kan du til med svare mig på hvad det er jeg skal installere for at se min hjemmeside? jeg går ind på www.macromedia.com og henter den seneste flashplayer men den vil stadig ikke vise den på andre en min mac eller på pc...