Avatar billede h8red Nybegynder
14. april 2003 - 12:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Terminal server og lokal printerkø

Hejsa..

Har en del brugere der har fået en Lexmark Z55se printer installeret lokalt på LPT1 porten på arbejdspladserne.
De logger på en Win2k TS og kører en session som de gerne skulle kunne printe ud fra.

Printeren er installeret på TS der kører i applikation mode, via add/remove programs.
Driveren skal jo være til stede for at der kan forekomme en automatisk printerkø til brugerens lokale printer.

Dette fungerer også fint nok, men den skiver ikke ud, jeg har lokaliseret problemet til følgende.

Lokalt står driveren til A4, men når sessionen kører, kan man på TS se at driveren står til Letter.
Dette giver øjensynligt problemer, der spooles kun 8 ud af 56 k/bit

Brugeren logger på med Windows Xp Pro

Hvad gør jeg???
Avatar billede chillimann Nybegynder
28. april 2003 - 10:47 #1
hmm har du muglighed for at installere printeren på server med ip nr.?
for så har du løst problemet!! det er jo server der bestemmer, men du har også et problem da windows xp også gerne vil bestemm så du kan måske også lave det om på clienterne??
Avatar billede h8red Nybegynder
28. april 2003 - 11:29 #2
Jeg er ikke helt sikker på jeg helt er med.... Mener du at jeg skal lave en manuel print redirection?

Kan du ikke beskrive det lidt mere specifikt?
Avatar billede chillimann Nybegynder
28. april 2003 - 11:56 #3
jamen så tror jeg heller ikke jeg er helt med.
Men printeren er installert over ts (terminal service) ikke?

prøv også at installere postscript drivers det skulle også hjælpe, ellers må du lige maile.
Avatar billede h8red Nybegynder
28. april 2003 - 15:58 #4
Printeren er installeret lokalt på pc, ligeså på TS for at kunne lave en rerouting..

Der er 2 arb. pladser der har en gammel deskjet fra hp på deres LPT port, den kender win2k jo godt og de har ingen problemer.

Det skal lige for en god ordens skyld nævnes at alle arb. pladser kommunikerer gennem et mpls net med deres hovedlokation.
Ligeså er der 2 servere en DC og en memberserver, TS´eren er memberserveren
Avatar billede h8red Nybegynder
21. august 2003 - 08:55 #5
Du gad svare så her er point