Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 10:09 Der er 21 kommentarer og
8 løsninger

Feedback på logo

Gå venligst ind på denne side:
http://www.phoenixv.dk/temp/logoer.html

Hvilket et af de seks logoer synes du bedst om?
Farverne bliver ændret, så det er mest idéen og udformningen, der skal bedømmes.
Giv gerne konstruktiv kritik til, hvad jeg kan gøre bedre!

På forhånd tak, hilsen

PhoenixV

P.S. Hvis du synes, mit O ligner (eller er totalt identisk med) et andet logo, så sig endelig til. Jeg kan nemlig ikke udelukke, at jeg har hentet lidt inspiration, selvom jeg ikke lige selv kan komme på noget! :)
Avatar billede human Nybegynder
14. april 2003 - 10:12 #1
Klart 2 eller 3. Holder nok mest på 3.
Avatar billede impulze Nybegynder
14. april 2003 - 10:15 #2
har kigget på det, og synes selv det er logo nr. 2 som ser bedst ud! men som du selv skriver med den O så kan jeg godt gi' dig ret i at der er andre steder som har dem. Men det er jo lige meget, da det er jo dig der har lavet dem og er lavet ud fra din ide.
Men nr. 2 er ser bedst ud, men nr. 1 kunne også bruges ;D
Avatar billede nnadk Nybegynder
14. april 2003 - 10:15 #3
helt klart nr.2 rest er enten for kompakte eller poppede og liger for meget noget som bare er lavet, for at lave noget.
Avatar billede impulze Nybegynder
14. april 2003 - 10:16 #4
human>> ja Impact er også meget godt, tror også jeg vil heller sige 1 er bedst så er det 3 derefter 1... ;D
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 10:17 #5
impulze>> Kan du ikke komme med nogle eksempler på lignende O'er? Jeg vil nemlig helst ikke fremstå som en "efteraber"; jeg kan godt lide at gøre ting helt fra bunden.
Avatar billede xx007x Nybegynder
14. april 2003 - 11:15 #6
jeg syntes bedste om logo nr. 5. og det er lidt kedeligt i det (ikke meget moderne) men som en eller anden seriøs side fint nok, jeg så ikke lioge hvad den handlede om. når jeg siger seriøs side så mene jeg en eller anden energi og miljø. hvis det skal være jubii agtig skal du finde et lidt me'r moderne logo
Avatar billede cdc Novice
14. april 2003 - 11:28 #7
Nr. 2 er det mest stilrene, og nemt at få til at hænge sammen med en webside.
Hvis det kun skal bruges til tryk/web er det kodt nok.
Hvis det også skal bruges til broderi er texten for tynd i lille skrift og der vil jeg så vælge 5.
Vedr. skyggen er det noget du kun skal bruge til web, ikke til tryk osv.
Avatar billede staf Nybegynder
14. april 2003 - 13:21 #8
Jeg vil nu ikke kalde nogen af dem logoer, men derimod navnetræk ;)
Newermind, blot en lille detalje !!!

Jeg syntes også nr. 2 er bedst.
1 og 5 dur absolut ikke. De former for skrifttyper med fødder er ikke gode i overskrifter, navnetræk m.m.

nr. 2 er god fordi fonten er flot (dog meget brugt). Den er forholdsvis enkelt hvorfor den kan uden problemer kan pixeleres og dermed er meget "skærm"-venlig/læselig. Selv ned i meget små størrelser.....
Avatar billede kegud Nybegynder
14. april 2003 - 13:38 #9
nr. 2 og det er godt du siger det med farverne for lige nu ligner det noget ala. et logo for en tankstation
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 15:40 #10
Logoet/navnetrækket skal bare være logo for min personlige hjemmeside, hvor der kommer til at ligge forskellige gratis scripts og informationer om mit webdesign. Så det skal bare være så stilet som muligt; jeg er ikke ude efter noget med spræl i, men kedeligt skal det jo heller ikke være. :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 15:41 #11
I øvrigt vil det kun fremtræde i cirka halv størrelse, så det bliver ikke helt så bombastisk.
Avatar billede namnam Nybegynder
15. april 2003 - 11:17 #12
Synes nummer 6 er det fedeste
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 12:48 #13
Synes 2 er bedst, da skrifttypen bedst kan bære det fordrejede "O", men ellers er det nummer 1.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2003 - 09:35 #14
Ok, jeg giver det til weekenden, og så lukker jeg. Jeg ser meget gerne noget mere uddybende kritik og evt. forslag til forbedringer! :)
Avatar billede kristiankbh Nybegynder
18. april 2003 - 02:18 #15
personligt synes jeg skyggeeffekt stinker - men det er hvad det er. Prøv evt. at tone den sorte lidt ned - den er meget markant. Der er lidt "Printer fabrikant" over det. Tjek også nettet for fonte. Sammenlign evt. med firmaer der har en font du kan li'. Prøv evt. at forstørre "O'et" så det er lidt større end de andre bogstaver. Eller prøv i det hele taget at lave et helt tredie forslag, bare for øvelsens skyld. :o)
Avatar billede amplificator Nybegynder
18. april 2003 - 02:52 #16
Nr. 2.. Det ser mest rent ud.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2003 - 09:54 #17
kristiankbh>> Skyggeeffekten vil højst sandsynligt ikke blive brugt i det rigtige logo, og farvesammensætningen vil helt sikkert blive ændret. O'et er vel allerede lidt større end resten af teksten? Skal det være større?
Avatar billede kristiankbh Nybegynder
19. april 2003 - 20:09 #18
(beklager hvis min besked kommer to gange - har lidt computerprob.)

Jeg har kigget lidt på logoet, og forsøgt at illustere hvad jeg mener med større O. Jeg har fostørret det lidt, og drejet det lidt.

http://kristian25.www3.dotnetplayground.com/logo/logo.gif
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2003 - 20:13 #19
Jeg er enig med forstørrelsen, men drejningen synes jeg ikke om... Vil gerne høre andres mening om dette.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2003 - 20:14 #20
Alle, der vil have point, bedes smide et svar inden mandag. Der lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede kristiankbh Nybegynder
21. april 2003 - 17:26 #21
...i det tilfælde er jeg enig med dig i nr 2. Fonten er uden fødder, og mellemrummet mellem bogstaverne gør at de virker lettere end de andre
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 15:10 #22
Tak for hjælpen allesammen! :)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
22. april 2003 - 20:31 #23
Tjaa, måske kom jeg lidt for sent, men jeg vil helt klart sige nummer 3! Helt klart!! Kan ikke li skrifttypen på nr. 5!!

MVH
Anders
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 20:37 #24
Jeg er bange for, at det endte med nummer 2! :)
I får at se resultat (hvis jeg husker at smide et link når tiden kommer).
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 20:38 #25
I får resultatet at se...
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
23. april 2003 - 15:10 #26
Okay, nummer 2 kan da osse sagtens gå!! Jeg troede bare at det vil komme til at fylde for meget! Et rigtig godt logo! Især det der røde bogstav, er med til at peppe det op! Jeg syntes i modsætning til xx007x, at det sagtens kan bruges til store service sider, og behøver altså ikke at bruges til "Energi Logoer" (hi hi).. Men et rigtig godt logo! (Hvordan gjorde du? *G* )

MVH
Anders
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 15:15 #27
Jeg legede bare lidt med nogle ovaler. Fik idéen i en dansktime (believe it or not). :)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
23. april 2003 - 15:18 #28
OK. Iøvrigt nogle goe eksempler, du har på din hjemmeside!
Avatar billede fez0 Nybegynder
24. april 2003 - 17:54 #29
helt klart logo nr. 2 :) fed stil du har fyret af på den. bruger selv den stil til tekst. synes personligt at den er federe end de andre. altså skrifttypen :)