Avatar billede blindfolded Nybegynder
13. april 2003 - 14:00 Der er 1 løsning

Problem med Directplay

Hej,

Jeg har et stort problem med at spille over internettet med spil der bruge Directplay.

Jeg kører med flg. opsætning:

PIII 450 mhz.
256 MbRam
ATI Xpert128 16mb grafikkort
Windows 98
IE 6.1
DirectX 8.1
TDC ADSL 512/128
TDC Speedstream 2601 Router
100/10M Ethernet PCI netkort
Norton Internet Security 2002 Firewall/Antivirus

Grafikkort, netkort, OS er fuld opdateret.

Når jeg vil spille, sætter jeg routeren åben i HOST Mapping/NAT

Vi kører oftest via MSN Zone DirectPlay lobby, men har osse forsøgt os med ip via ip.

Spillene (Gunship, Age of Empires II, Crimsons Skies) samt DirectPlay og MSN Zone er alle konfigureret i Firewallen til adgang, har forsøgt både uden og med Firewallen aktiveret.

Når jeg "joiner" spillet og vi sætter det i gang, for jeg sort skærm med æggeur, og i ctrl-alt-delete viser dialogbox at spillet (svarer ikke).

Alle spillene er med nyeste patches.

Har tidligere ikke haft problemr, kørte den gang med TDC's ATM opkaldskort.

Jeg har fornyeligt lavet f-disk og reinstalleret hele molevitten fra bunden. Stadigt samme problem.

Har kørt DirectX Diagnostic Tool, ingen fejlrapport der, spillene er osse vist under fanen Network i DX Diag.

Scandisk siger alt ok.

Har før f-disk osse forsøgt med DirectX 9, men hjalp heller ikke.

Kan spille spil såsom DeltaForce og Commanche4 over internettet uden problemmer, disse spilles via Novalogic egen server, hvor man joiner via spillets interface.

Håber at der er nogen af jer her der kan hjælpe mig ud af mit problem, for jeg hungrer efter at komme videre.

Venlig Hilsen

blindfolded
Avatar billede blindfolded Nybegynder
16. maj 2003 - 09:00 #1
Lukker denne tråd...