Avatar billede faramir Nybegynder
13. april 2003 - 02:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Handel i udlandet

Hej eksperter!

Er der nogen herinde der kan gøre omstændighederne omkring køb af varer i udlandet klart for mig? Har været inde på mange akerikanske hjemmesider og set diverse elektronik til meget færre penge end herhjemme men er det noget med at man skal betale moms på de produkter når de passerer grænsen til DK?

Hvis genvejen virker så er det den her jeg havde i tankerne at købe...

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/en/-/USD/SY_DisplayProductInformation-Start;sid=zxsTjEPOkjkTzX1WZmQZhwzf-2zhvINYcNo=?CatalogCategoryID=&ProductID=mSEKC0%2eNH4AAAAD076FYjHwe
Avatar billede viciodk Praktikant
13. april 2003 - 02:21 #1
Hvis det er, så kan du spare $34.10 ved at købe her:
http://www.avalongadgets.com/Qstore/Qstore.cgi?CMD=011&PROD=1044769815

Selve hovedspørgsmålet kan jeg ikke svare på!
Avatar billede keysersoze Guru
13. april 2003 - 02:57 #2
køber du i USA (eller et andet land uden for EU) kommer der 12,4 % i told af pris+fragt samt 25% moms af pris+fragt+told

Køber du i et EU-land kommer der 25% moms oven i

for begge tilfælde kræver postdanmark formentlig 55 bobs for at toldbehandle varen

men igen afhænger det af hvilke varer det er samt prisen på varerne

Det allerbedste er hvis du kender nogle i USA som kan sende varerne til dig som en gave... så skal du nemlig ikke betale moms og alt det
Avatar billede knudgert Nybegynder
13. april 2003 - 04:08 #3
>Køber du i et EU-land kommer der 25% moms oven i
Nej, man betaler den moms, der er gældende i købslandet, dog er det sådan at om sætter forretningen for over DKK 280.000 til kunder bosiddende i Danmerk, så der opkræves dansk moms i stedet for hjemlandets moms.
Men det er forretningen, der skal opkræve den og du vil blive oplyst om det er tilfældet inden du foretager den endelig bestilling.

>for begge tilfælde kræver postdanmark formentlig 55 bobs for at toldbehandle >varen
Der er ingen told eller toldbehandling på varer købt indenfor EU, så der kommer ikke noget ekstra ovenpå, ej heller til Post Danmark.

Og den med at sende varen som gave fra USA er langt fra altid skudsikker.
Avatar billede walte09 Nybegynder
13. april 2003 - 05:08 #4
knudgert har ret ang. EU ...kun fragt.

keysersoze
Ang. USA er der kun told på nogle vare---men udregnings metoden er korrekt.
Avatar billede peet-49 Novice
13. april 2003 - 09:36 #5
Handel uden for EU er der en del varer, der er behæftet med toldafgift og moms, som skal betales i danmark. Man skal have en handelsaftale med gældende udenlandske firma for, at slippe for hjemlandets afgift, denne behandles ved, at man sender sin momsregistrering til firmaet.
Avatar billede keysersoze Guru
13. april 2003 - 10:17 #6
walte09 >> skrev også; "men igen afhænger det af hvilke varer det er samt prisen på varerne"

knudgert >> det er korrekt det med det 280.000 og hvad der skal betales i moms - en forglemmelse hos mig. Men faktisk er de sådan, at man ikke altid kan være sikker på at forretningen har givet alle oplysninger om told, moms og punktafgifter - og så er det de kan komme oven i, så generelt er det et meget forvirrende punkt. Omvendt kan nogle også udnytte det ved at tage DK moms fremfor deres eget - et beskidt trick, men det er set.

det med de 55 bobs - også min forglemmelse :) men den kan man faktisk slippe for ved selv at henvende sig til et toldcenter og udfylde en begæring og betale tolden
Avatar billede faramir Nybegynder
13. april 2003 - 15:38 #7
Ok, hvad kommer jeg i sidste ende så til at skulle betale når det på siten koster 130 US$? (899.31 DKR)
Avatar billede keysersoze Guru
13. april 2003 - 15:49 #8
pris: 900,-
told: 112,-
moms: 253,-

at betale: 1265

- fortolder du ikke selv skal posten desuden have 55 kr
- kommer der fragtomkostninger oven i prisen skal der også betales told og moms af det
Avatar billede faramir Nybegynder
13. april 2003 - 15:53 #9
Ok takker for svarene!
Avatar billede knudgert Nybegynder
13. april 2003 - 16:13 #10
> keysersoze

Der kommer *ikke* noget oven i, når man handler i EU-land, hverken told, moms eller punktafgifter - skal der afregnes dansk moms er det forretningen, der skal opkræve det, det vil ikke blive tillagt i DK.

Her ses naturligvis bort fra de enkelte varer, som Danmark har en undtagelsesregel på, spiritus og tobak f.eks.
Avatar billede keysersoze Guru
13. april 2003 - 16:24 #11
det med told og punktafgifter skrev jeg også var en fejl - det skrev jeg også (eller også mente jeg det i hvert fald :) )

- MEN som jeg også skriver, så er det ikke alle steder moms er med i prisen når man ser varen på et website for et firma i et i EU beliggende land og det er udelukkende for at gøre varen ENDNU billigere end den reelt er. Og er de ekstrating ikke opgivet i prisen SÅ kommer der moms oveni.

Jeg ved godt det er lidt en gråzone, men godt at vide så man i det mindste undersøger hvad der er med i prisen.

SÅ! jeg er enig med dig - og jeg er ked af mit første fumlesvar og hvis jeg ikke har formuleret mig korrekt i rettelserne :) men så er det jo godt der også er andre herinde