Avatar billede komputer_n00b Nybegynder
12. april 2003 - 18:39 Der er 17 kommentarer

DISKBOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK

jeg beklager at skrive det med stort men sådan står der 4 ud af 5 gange når jeg tænder min computer. den kan ikke finde harddisken og når jeg kigger i bios så er den ofte forsvundet?????

kan det tænkes at et eller andet kabel skal skiftes ud eller hvad?

det er en XP +1600 med windows XP pro.

kan det være en forkert installation af XP pro???

:: kn ::
Avatar billede komputer_n00b Nybegynder
12. april 2003 - 18:40 #1
og jeg har selvfølglig ikke en disketter eller lignende siddende i ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. april 2003 - 18:45 #2
det kan være du skal ha et nyt batteri til dit mb
Avatar billede popsy Novice
12. april 2003 - 18:56 #3
Eller dit idestik til din hd, er blevet løst, eller blot skal presses helt på plads?
Avatar billede komputer_n00b Nybegynder
12. april 2003 - 19:43 #4
popsy - det prøver jeg lige senere
Avatar billede komputer_n00b Nybegynder
12. april 2003 - 20:00 #5
hvis det bare skal presses på plads ville det så ikke være 100% umuligt at komme i kontakt med?

@ metal - hansen: hvor køber man lige et nyt batteri til bundkortet? Er det svært (kortslutningsfarligt) at gøre selv?
Avatar billede popsy Novice
12. april 2003 - 20:04 #6
nøh, jeg har faktisk selv haft problemet, åbenbart var stikket på kablet blevet ?slapt?, sådan at der kun var kotakt hver 5 gang eller sådan noget. Jeg købte et nyt kabel, monterede det, og siden har jeg ikke haft problemet.

Batt. kan du sagtens skifte selv, du skal blot være forsigtig når du sætter det i batt. holderen, og samtidig helst undgå at røre ved batteriet med fingrene, da det fedt vi har på fingrene er skadeligt for det. Brug en tynd klud eller lignende, og husk at vende det rigtigt.
Avatar billede alleykat Nybegynder
13. april 2003 - 18:24 #7
Jeg har haft oplevelsen, og den blev ubehagelig... det viste sig at være et strømkabel til HD'en der sad og vippede (én af de runde fiduser var ikke trykket ordentligt sammen). Det er dog en del år siden, og dengang ku' man ikke undgå at høre når det skete ;)
Det gav desværre fysiske skader på drevet. Kun 4K, godt nok, men alligevel. Lidt surt. Lektie: Gennemgå ALLE stik.
Avatar billede teknik Juniormester
13. april 2003 - 20:51 #8
Med en 1600+, så holder dit batteri mange år endnu. levetid typisk 5-10 år

Men IDE-kablet er et godt bud - ku' let være det som har en brist.

Ku' også(no offence) være, at du er kommet til at bruge et gammelt (40 leders) kabel.
For at køre IDE-100 og derover, så skal du jo have et af de nyere, hvor der er 80 tråde i, selv om der stadig kun er 40 stikben.

men tror nu mest på Popsys 2 bud: 1.check stik - 2.skift kabel

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
13. april 2003 - 20:53 #9
P.S:- Hvis nogen er i tvivl, så:
At BIOS ikke kan se drevet udelukker batteriet som mulig årsag
Avatar billede popsy Novice
13. april 2003 - 23:18 #10
Smider lige et svar, det kunne jo være.....:)
Avatar billede 1nsane Nybegynder
14. april 2003 - 09:13 #11
det kan også være din bios der skal opdateres prøv at gå ind på producentens hjemmeside og tjek hvad version du kører og hvad version der findes til din bios  hvis du ikke har den nyeste var det måske også et godt forsøg værd.
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. april 2003 - 09:17 #12
........eller se hvad der står på din HD og maanuelt konfigurere den i bios!
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. juni 2003 - 16:33 #13
lukketid?
Avatar billede popsy Novice
12. juni 2003 - 03:11 #14
Du bør nok give noget feedback, eller få lukket spørgsmålet igen :)
Avatar billede tobias28 Praktikant
17. juni 2003 - 02:07 #15
are u there??
Avatar billede alleykat Nybegynder
30. juli 2003 - 02:42 #16
*HOST*HOST* Lukketid...
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:47 #17
Lukketid!