Avatar billede marenha Nybegynder
11. april 2003 - 21:23 Der er 8 kommentarer

Lave server i cs med D-link 804

Jeg har router D-link 804 med TDC ADSL, Mit problem består i, hvis jeg prøver at lave en server i cs, er det kun mig som kommer ind og dem som prøver at joine mig for: No response from server. Er der nogle som ved hvilke porte eller hvad jeg skal åbne før det virker.. og ca. hvor man kan åbne de porte evt...
Avatar billede kadann Nybegynder
14. april 2003 - 09:44 #1
Du skal åbne port 27015 i din router.. det er den port som Half-Life enginen bruger til onlinespil.

Hvis du kører dedicated server på en maskine, og ikke bare starter et multiplayer-spil i spillet, så kan du selv definere din port, hvis du ikke vil bruge 27015. :)
Avatar billede kobe14 Nybegynder
17. april 2003 - 13:48 #2
Måske ja, men jeg tror det er at du skal have en fast ip addresse !

den kan man k0be for 10 kr på www.webspeed.dk men det er jo ikke det du har så kan du vel k0be den på www.tdc.dk
Avatar billede kobe14 Nybegynder
17. april 2003 - 13:48 #3
det skulle vaere svar så... =)
Avatar billede clause Nybegynder
25. juni 2003 - 22:19 #4
Det er ikke nødvendigt med fast ip !! Så længe at routeren holder en ip kan du jo sige at det er en "fast" ip :)

tror mere at problemet er at der ikke er åbnet for port 27015 ,27016 og/eller den port du selv har sat !!Det kommer an på hvordan din server er sat op !!
Avatar billede petey Nybegynder
21. august 2003 - 23:11 #5
Du indtaster følgende adresse i din web browser: http://192.168.0.1
Herefter dukker d-link 804's password box frem. Jeg mener at som default er password ingenting (eller "router"), dvs du bare kan trykke enter. Herefter kommer der side frem, hvor der er et menupunkt der hedder Advanced Settings. Tryk på dette. Vælg herefter Open ports. CS bruger port 27015 (som default). Indtast herefter fra: 27015 til: 27015. Gå ud og sig save settings. Herefter burde det gerne virke. Hvis det ikke virker, så kan det være du lige skal restarte routeren. Der er vist et menupunkt, der hedder restart.

Håber det hjalp.
Avatar billede nullbit Nybegynder
16. september 2003 - 12:18 #6
Hvis du vil kører en windows HL-server (CS, DoD, TS, VS mv.) skal følgende UDP porte være åbne 27010, 27012, 27015, 27040 og TCP 7002. Jeg kender ikke ikke den konkrete router, men den indbyggede firewall i routeren forhindre trafik udefra i at komme til din CS server, så hvis du er i tvivl så åben hellere for meget end for lidt på de nævnte porte.

Når du har åbnet portene, så brug f.eks. All-Seeying Eye til at kontrollere om en spiller "udefra" kan se din server. Hvis din server dukker op af "sig selv" så virker det - ellers ikke!

Bemærk at svaret gælder for WINDOWS CS optil 1.5! For 1.6 (steam) og Linux gælder der andre regler, men lige nu skoder Steam slemt og var ikke frigivet på det tidspunkt du stillede spørgsmålet.

/Null_Bit
Avatar billede youcancallmeal Nybegynder
16. september 2003 - 14:02 #7
Du kan også blot sætte din computer som DMZ i router-konfigurationen. Derved åbner du for alle porte. Den er lige til at slå fra igen når du er færdig med at spille.
Avatar billede adaca Nybegynder
22. august 2005 - 14:00 #8
hvordan sætter man den som DMZ... er inde i konfigurationen