Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 15:16 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

web10.dk ... meninger?

Jeg vil bare lige høre om der er nogle, som har dårlige oplevelser med 'http://web10.dk'? Jeg har selv fornemmelse af at det er et fint web-hotel...

//Hjalte
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2003 - 15:18 #1
Billige/gratis webhoteler's kvalitet er oftest ikke synderligt gode.

Så om du kan bruge det afhænger helt af hvad det skal bruges til.

Laver du npget serisøt, skulle du hellere finde et mere prof. firma.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 15:22 #2
Stor dynamisk hjemmeside til min klasse...
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2003 - 15:27 #3
okay, så er sådanne et sted godt nok.

Jeg har dog ikke personlig erfaring med lige det webhotel.

p.s. Du kan nok med fordel anvende Postnuke til dit site, se www.postnuke.dk
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
11. april 2003 - 15:29 #4
Det virker lidt for billigt til at være godt...
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
11. april 2003 - 15:29 #5
man får hvad man betaler for på de fleste webhoteller
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 15:38 #6
Jeg er godt klar over at det er billigt, men http://starthotel.dk har lige overtaget det, og de hoster flere af de store...
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 15:40 #7
disky>> postnuke.dk ???
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2003 - 15:42 #8
det er et open source content management system, med bruger styring, osv. Kan nemt udbygges med forum, galleri osv.

Et virkeligt fedt system, til dem af os der ikke gider lave det hele selv :)
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 15:42 #9
Rigtig ville vi gerne have opstillet en server, et eller andet sted. Men desværre er der ingen af os, som har forbindelsen til at drive sådan en.
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2003 - 15:43 #10
Ja det skridt har jeg taget, jeg har en Proaccess 512/512 linie, hvor min egen linux server sidder på, jeg har 12 forskellig sites kørende på den.
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. april 2003 - 16:20 #11
Jeg vil også absolut tro at du rolig kan bruge Web10. Selv hvis siden skulle være nede i op til en halv time, vil det jo ikke være en katastrofe. Det er værre hvis det havde været ensbetydende med mistet omsætning - dine klassekammerater kommer jo nok bare forbi igen senere.

disky >> Du er nok også blandt de få, der kan drive sådan et løsning ordentlig. For de fleste vil det være en sådan arrangement være mere ustabil end de fleste gratis-hosts.
(Dårlig opsætning, man tager selv for meget båndbredde, langvarige nedbryd på forbindelsen)
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 20:59 #12
disky>> Omkring postnuke, jeg er ikke den type programør som låner andres sources, og bygger vidre på dem. Jeg laver mig mit eget system, der er en grund til at jeg her brugt 2 år på at lære asp.

Til alle dem som kalder sig programør, fordi de kan jokke lidt rundt i en source-code. Tag og lær det...rigtig istedet.
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. april 2003 - 08:52 #13
Jeg tror du er gået over i den anden grøft :)
Der er ingen grund til at genopfinde den dybe tallerken hver gang man skal spise suppe.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2003 - 01:19 #14
Hvad er det for store site starthotel hoster?
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. april 2003 - 14:50 #15
www.startfirma.dk / www.iknow.dk er da to ret seriøse hjemmesider. Det er ikke Eksperten eller Nykredits hjemmesider, men stadigvæk - ret seriøse.

Jeg ville være helt tryg ved at ligge min hjemmeside hos dem.
Avatar billede x-plo Nybegynder
15. april 2003 - 18:17 #16
Tja jeg har kun positive ting at sige om web10, men dem var der jo ingen der spurte om :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. april 2003 - 18:19 #17
x-plo >> Det er vel lige det der bliver spurgt om?
Avatar billede x-plo Nybegynder
15. april 2003 - 18:32 #18
"Jeg vil bare lige høre om der er nogle, som har dårlige oplevelser med 'http://web10.dk'?"
svar: nope kun gode :) men det var jo ikke spørgsmålet
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2003 - 11:36 #19
Der er ihvertfald mange kunder der har været nede pga. et DOS angreb hos web10 de sidste dage ifg. deres side
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2003 - 11:37 #20
Mener nu ikke at hverken startfirma eller iknow er yderst store, det sidste kan være lidt større pga. web10 henviser alle brugerne til at stille spm. der, men det er da ikke særlig meget brugt af andre end web10/starthotel brugere.

Jeg har været derinde ofte og ser næsten kun spm. omkring disse steder.
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. april 2003 - 11:48 #21
En hjemmeside, der har kunnet lave samarbejdsaftaler med både PriceWaterhouseCoopers & Bech-Bruun Dragsted (som hver især er de største på deres felt) bør da alt andet lige, anses for at være ret seriøse.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2003 - 19:10 #22
Hvor meget samarbejde er det de har? Det kan jo ligeså godt være et reklamefremstød også at disse 2 firmaer er nævnt, men vi ser ofte refencelister som er fyldt med ukorrekte store firmaer.
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. april 2003 - 19:13 #23
Tjek da siden mand. Tættere samarbejde kan man ikke få :)

De to firmaer skriver artikler til hjemmesiden, og har en mand tilknyttet til at besvarer henvendelser fra hjemmesidens brugere. Samtidig med at de sikker betaler til udviklingen af siden.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 08:41 #24
Jeg valgte at købe webplads, og domain hos web10. Og dagen efter at jeg havde betalt blev min konto åbnet. Og jeg har ikke haft noget at klage over so far. Så jeg tror roligt at folk kan bruge web10.