Avatar billede jesps Nybegynder
18. november 2000 - 00:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TV-out Daytona Geforce 2 mx problem

Jeg har netop købt det ovenståede kort og jeg har købt 1 stk. s-vhs kabel og en omskifter fra s-hvs til SCART.

Nu skulle jeg så kunne se film på mit fjernsyn fra min pc\'er.. men nej!
Jeg kan se et sort/hvidt billede der er ganske ok i kvalitet, men jeg vil meget gerne have farver på også.
Hvordan får jeg farver på? Jeg har prøvet på et 4 år gammelt Panasonic og et 2 år gammelt Sony fjernsyn, med samme dårlige resultat. (jeg har hørt det kunne være fjernsynet).
Jeg hart stillet på alt i den menu der er til NVIDIA\'s Detonator drivers. Jeg har prøvet alle former for opløsninger og PAL/NTSC i alle formater.. Ingen virkning.
Er der nogen forslag? Nogle programmer jeg kan bruger der kan gøre dette bedere?
Det skal lige nævnes at der ingen jumpere er på kortet, så jeg kan ikke stille det til PAL/NTSC der.
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 00:39 #1
Prøv at indstille kortet under skærmindstillinger...
(ved ikke om det er det du mente med menu\'en)
Ellers køb et hollywood kort, der er altid problemer med tv-out på alm. grafikkort, ved godt at du ikke kan bruge det til noget, men vil lige sige det.

krusell
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. november 2000 - 00:57 #2
Har en lille ide om at det kunne være dit kabel.
Jeg tror ikke det er software der løser dit problem.
Avatar billede jesps Nybegynder
18. november 2000 - 09:37 #3
apollo69: Jeg ved selvfølgelig ikke med sikkerhed at det ikke er kablet, men en ven jeg har købet sammen grafikkort, en omskifter og et s-vhs kabel. Det er også sort/hvidt. Måske er det bare kortet?!?
Men jeg har ikke lyst til at smide 150 kroner efter et nyt kabel nu jeg har min vens erfaringer også. Men tak for tippet ellers.

krusell: det er under skærmindstillingerne jeg har prøvet at stille på alt, men ingen succes. og ja måske skulle man købe et ægte TV-kort...

Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. november 2000 - 11:00 #4
Lån lidt fra din ven, skift en ting ad gangen. Måske finder du fejlen på den måde.
Avatar billede killstun Nybegynder
10. december 2000 - 02:14 #5
Jeg har præcis samme problem med mit nye Winfast Geforce 2 MX AGP kort. Nogle gange kan jeg godt få den i farver, og andre gange ikke. -Og selvfølgelig nægter jeg at købe et nyt kort, så er der nogle der kan hjælpe, er vi i hvert fald 3 mennesker som vil blive utrolig glade! :-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. december 2000 - 02:36 #6
Nu er TVI/O ikke lige min bedste side, men mon ikke I kan finde en smule hjælp på:

http://www.geforcefaq.com

http://www.geforcefaq.com/#sw:drv:tvoutna
http://www.geforcefaq.com/#sw:drv:tvoutbig

Håber det hjælper ! :)
Avatar billede jesps Nybegynder
10. december 2000 - 21:45 #7
Hej!

Jeg fandt faktisk en løsning til problemet og det var ret simpelt, men mærkeligt. Mit kort har 2 udgange. Et s-vhs og en udgang der vel svare til et enkelt phono-stik (på DVD Video out). Jeg har netop købt en DVD afspiller og der fulgte en phono-stik med. Jeg fik pga et tip fra en ven en ide om at bruge dette stik og pludselig er der farver på!! Et godt råd er åbenbart at bruge Phono-stikket via den adapter jeg har omtale eller direkte i et video-in stik i fjernsynet hvis der er et sådan. Jeg er nu en glad TV-out ejer :-)

Tak for jeres svar og kommentare...
Avatar billede killstun Nybegynder
10. december 2000 - 22:02 #8
Hejsa!

Jeg har faktisk prøvet det samme og det virker med phono stikket. Mit signal var godt nok meget flimret, men et program som varmt kan anbefales er TVTOOL. Det er suverænt, og gav rigtig flot billed på skærmen uden flimren. Samtidig kan jeg nu også se signalet på skærmen samtidig med det køre på TV\'et. Farver er også klart blevet bedre. Der er genvejstaster som får grafikkort producenterne til at ligne amatøre. Der er bare en hage, nemlig at det er et sharware program som man kun kan anvende 10 min. adgangen. Det koster 10$, og jeg var en sikker køber. Hjemmesiden kan vist findes i altavista søgemaskinen, hvis man søger efter Tvtool.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. december 2000 - 22:05 #9
jesps, så lav et svar og acceptér det ;)
Avatar billede jesps Nybegynder
11. december 2000 - 07:45 #10
Alt er OK!
Avatar billede husmand Nybegynder
09. marts 2002 - 18:12 #11
har et palit daytono geforce2ti og samme problem dvs. jeg havde det ikke i går - der var masser af farver men i dag er de væk - kun sort hvid!! - kører composit kabet fra computer..