Avatar billede donnib Praktikant
11. april 2003 - 12:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Loade en HTML side i en tabel ?

Hej alle,
Jeg har et tabel med en celle. I den vil jeg gerne loade en html side. Kan dette lade sig gøre og behøver jeg at bruge ASP for at komme til denne løsning eller kan jeg nøjes med standard HTML kode ?

Mihai
Avatar billede krsk Nybegynder
11. april 2003 - 12:46 #1
Når du skriver loade mener du så en seperat side ligesom en ifram eller frame?
Avatar billede donnib Praktikant
11. april 2003 - 12:48 #2
øvv det jeg vil have er at loade hele siden f.eks about.htm ind i tabelen dvs. at tabellen opstår som en "frame" selvom den ikke er det !
Avatar billede cdc Novice
11. april 2003 - 13:01 #3
brug ssi ( server side include )
Avatar billede cdc Novice
11. april 2003 - 13:02 #4
Avatar billede cdc Novice
11. april 2003 - 13:02 #5
svarer lige :o)
Avatar billede bbrockie Nybegynder
11. april 2003 - 13:03 #6
Så skal du nok bruge en såkaldt Iframe..

dvs, inde i den kolonne du vil have siden indlæst, tilføjer du så følgende:
<IFRAME SRC="about.htm"></IFRAME>

Du kan læse mere om Iframe's på følgende side:
http://www.htmlhelp.com/reference/html40/special/iframe.html

God fornøjelse ;)
Avatar billede cdc Novice
11. april 2003 - 13:03 #7
Dog skal der lige siges at din server / udbyders server kan afvikle dette
Avatar billede cdc Novice
11. april 2003 - 13:06 #8
smæk denne ind i cellen hvor du vil have dit about.htm ind
<!--#include file="about.htm"-->
Avatar billede donnib Praktikant
11. april 2003 - 13:20 #9
Ok hvis jeg forstå det rigtigt så BEHØVER jeg ikke at bruge iframes. Jeg vil helst undgå alt hvad der har med frames at gøre.
Det jeg faktisk ønsker er at lode forskellige sider i den samme tabel men kun en ad gangen. Det det vil komme an på vil være noget i linken dvs hvis der står http://minside.dk/index.htm?load="about" så skal den kunne loade about.htm i tabellen. Har jeg udtrykt mig ordenligt ?
Avatar billede christian Nybegynder
12. april 2003 - 00:20 #10
Jeg ville bruge server.execute

<%
if (request.querystring("load") = "about") then
server.execute "about.asp"
end if
%>
Avatar billede christian Nybegynder
12. april 2003 - 00:21 #11
about.asp kan sagtens være about.htm
Avatar billede donnib Praktikant
12. april 2003 - 16:36 #12
Jeg lavede det hele med SSI so følgende

Select Case test

Case 1
<!--#include file="about.htm"-->
Case 2
<!--#include file="go.htm"-->

End Select
Avatar billede cdc Novice
12. april 2003 - 16:45 #13
takker :o)
Avatar billede christian Nybegynder
13. april 2003 - 12:35 #14
Ulempen ved include er at alle sider bliver læst ind.
Så hvis du har udvider til Case 10 bliver det tungere og tungere, hvor at server.execute kun inkludere det som den skal