Avatar billede kallan Nybegynder
11. april 2003 - 09:29 Der er 12 kommentarer

Nogle der har erfaringer med extrem OC?

Hej!

jeg ville gerne høre om der var nogen der havde nogen erfaringer med enten EPoX's eller Abit's mobo's når vi snakker om ekstrem overclocking af en AMD CPU?
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 09:35 #1
ingen erfaringer med det, men her er et link til en AMD XP 1700+ på et Epox board der er clocket til over 3000 Mhz.
http://www.piopioshardware.com/YAO/1700+B/yao20030408.htm
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 09:37 #2
Har aldrig haft et Epox board, men peronligt synes jeg Abit laver nogen af de bedste mainboard.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 10:22 #3
Hvad mener du helt nøjagtigt med "ekstrem overclocking" ?. Vcore over 2V ?.
Avatar billede human Nybegynder
11. april 2003 - 10:47 #4
Ville nu nok vælge MSI eller ECS når det gælder vilderen overclocking af Athlon XP.

// Human
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 10:51 #5
ECS ??????. Mener du ikke Epox ?. ECS er da det ringeste hvis du vil overclocke
Avatar billede human Nybegynder
11. april 2003 - 11:02 #6
SORRY! Epox Eller MSI.
Tak der w00t :o)
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 12:18 #7
Tænkte det nok ;-)
Avatar billede shamanic Nybegynder
11. april 2003 - 12:43 #8
Du skal nok ihvertfald vælge e bundkort med nforce 2 chipsæt, det er det chipsæt der overclocker mest.

Jeg kan selv kun komme op på 175 Mhz (350Mhz) på mit system med Via KT400 Chipsæt.

så min AMD XP1700+ 1466Mhz er clocked til XP2400+ 1929Mhz med alm luft køling
Avatar billede kallan Nybegynder
16. april 2003 - 00:21 #9
Det er tale om ekstrem OC (Hvis betingelsen er at Vcoren skal op over 2V så ja!) Kølingen kommer nok til at være i form af Vaporchill PE, så der skulle der ikke mangle noget. Jeg efterlyser bare den BEDSTE kombination af CPU og Mobo da jeg gerne vil clocke systemet RIGTIGT højt op!

Kallan

p.s.
Jeg overvejer ikke engang MSI, jeg læste en artikel på hardinfo.dk hvor de testede nForce 2 mobo's (mener jeg), og der skodede MSI's kort. DEn kunne ikke engang levere en stabil spænding til CPU'en (godt nok kun CPU'er med palomino kerner, men det sår en hvis tvivl i mig...)
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
25. april 2003 - 09:29 #10
Abits svar på et nforce 2 motherboard skulle være noget af det bedste på markedet atm, og så skal du finde dig en unlocked cpu med ekstreme super stepping - du kan bl.a. finde dem på www.waterheads.dk .
Avatar billede human Nybegynder
25. april 2003 - 11:22 #11
Epox 8RDA eller +, . Det er også et rigtigt godt kort hvis du vil OC. Se en test af kortet her: http://hardware-test.dk/test_show.asp?id=1261

Jeg har ikke lige nogen erfaring med abits nforce2 kort.
Avatar billede supergreen Nybegynder
30. april 2003 - 20:26 #12
Jeg har et Epox 8RDA+ køre lige nu med en AMD DLT3C JIUHB 1466@2650 mhz... MEn for snart et Abit NF7-S som er langt bedre til OC end epox..