Avatar billede h8red Nybegynder
10. april 2003 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Terminal Server og lokal printerkø

Hejsa..

Har en del brugere der har fået en Lexmark Z55se printer installeret lokalt på LPT1 porten på arbejdspladserne.
De logger på en Win2k TS og kører en session som de gerne skulle kunne printe ud fra.

Printeren er installeret på TS der kører i applikation mode, via add/remove programs.
Driveren skal jo være til stede for at der kan forekomme en automatisk printerkø til brugerens lokale printer.

Dette fungerer også fint nok, men den skiver ikke ud, jeg har lokaliseret problemet til følgende.

Lokalt står driveren til A4, men når sessionen kører, kan man på TS se at driveren står til Letter.
Dette giver øjensynligt problemer, der spooles kun 8 ud af 56 k/bit

Hvad gør jeg???
Avatar billede venturer Nybegynder
10. april 2003 - 13:42 #1
Hvilken terminal klient benytter dine folk?
Prøv at hente den nyeste version "Remote Desktop Connection" fra Microsoft's hjemmeside.
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 13:50 #2
Hejsa selv,

Som jeg forstår dit problem lyder det som om du kører med 2 printopsætninger som clasher undervejs. I forhold til Terminal server er det jo også rigtigt i og med at printjobbet fra serveren bliver reroutet til klienten.

Jeg fandt et link hos Microsoft ikke specifikt om dit problem, og så alligevel... Jeg vil prøve at se om jeg kan genskabe et tilsvarende problem i min opsætning.

Får du noget ud af printeren, har den en continue knap som du kan trykke på, så prøv og se om der kommer noget ud over hovedet, og i så fald hvad....

Mvh. TocToc
Avatar billede h8red Nybegynder
10. april 2003 - 15:52 #3
2 af de 8 klienter har ældre Hp deskjet printere, der i deres driver har papirtypen/format til "automatisk" de skriver begge uden problemer.
Avatar billede h8red Nybegynder
14. april 2003 - 12:01 #4
Jeg flytter lige dette spørgsmål over i server sektionen...