Avatar billede burningice Nybegynder
10. april 2003 - 11:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oversæt fra Vb til C#

Jeg skal bruge noget kode der kan finde ejeren af en fil. Jeg har fundet frem til nogle API-kald, men jeg må nok indrømme at jeg fatter ikke så meget af at bruge dem :( Jeg har også fundet et stykke kode i VB der gør brug af dem, men har lidt (mange) problemer med at få lavet noget tilsvarende i C# :S

Kunne man være så heldig at nogen hajer fandt medlidenhed med mig, og evt. kunne hjælpe mig :)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;218965
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 12:11 #1
Ja jeg er en haj i både C# og VB. Hvad skal du bruge og hvilke operativsystemer, skal det køre på? Så vidt jeg er bekendt understøtter FAT ikke disse funktioner, så det skal være NTFS (dvs NT, Windows 2000 eller XP). Skal jeg lave funktionen til dig eller vil du bare ha' anvisninger på hvordan du gør samt et lille demoprogram ?

mvh. toctoc
Avatar billede burningice Nybegynder
10. april 2003 - 12:16 #2
toctoc>> jeg er skam klar over alle aspekterne i det, dvs at det kun virker på nt, og hvis FileSystemet er FAT, så får jeg bare everyone retur. Men det er nu ikke det vigtigste.

Problemet er at jeg ikke har leget med API-kald og DllImport, plus at jeg har lidt svært ved at gennemskue de der konstanter, og som jeg har forstået det ved at kigge rundt på MSDN skal der bruges pointere... *skrig*...

du må meget gerne bare skrive en klasse jeg kan bruge, evt. med en masse kommentarer så jeg forhåbenligt kunne lære noget også ;)
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 12:36 #3
Okay hvornår skal du bruge noget?

:-)
Avatar billede burningice Nybegynder
10. april 2003 - 12:42 #4
Tja... så hurtigt som muligt... hehe :) sad lidt for mange timer med det inat, så... ja... så hurtigt som muligt. Det er jo ikke alverdens kode, bare man lige ved hvad man skal skrive :)
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 12:56 #5
Enig, jeg vil se om jeg kan få et øjeblik til overs til det i dag.

mvh. TocToc
Avatar billede burningice Nybegynder
11. april 2003 - 15:48 #6
får du skrevet en masse kode ? :)
Avatar billede toctoc Nybegynder
12. april 2003 - 18:29 #7
Går først i gang nu!

Og som du selv har været ind på er der ikke tale om ret meget kode!

Just a moment

:-)
Avatar billede burningice Nybegynder
19. april 2003 - 22:43 #8
:)
Avatar billede burningice Nybegynder
28. april 2003 - 23:46 #9
COMOOOOOOON !!!
Avatar billede burningice Nybegynder
06. maj 2003 - 01:41 #10
baaah