Avatar billede tomm Nybegynder
10. april 2003 - 11:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fra andet regneark?

Hej
Er der en som vil lave en formel til mig?
Jeg skal have ført data fra Regneark med <Produkter> til et andet ark med <Faktura>. Jeg har prøvet meget, men det virker ikke.
/Tomm
10. april 2003 - 11:28 #1
Du stiller dig i arket <Faktura> i en celle
Skriver =
Peger på en celle i arket <Produkter>

Kunne se sådan ud:
=Produkter!A1

Det var den simple formel - hvilken formel vil du have lavet?
Avatar billede tomm Nybegynder
10. april 2003 - 11:33 #2
jeg har et produktnr. som viser et produktnavn, men det er jo ikke det samme nr. jeg trykker ind hver gang. Det skal vist nok være en formel med HVIS
10. april 2003 - 11:39 #3
=LOPSLAG(A1;Produkter!$A$1:$F$20;2,0)

Hvor "A1" er den celle i Faktura arket, hvor du indtaster dit produktnr.
Hvor "Produkter!$A$1:$F$20" er det ark og område hvor produktnummeret skal findes og noget skal hentes
Hvor "2" er den kolonne værdien skal hentes fra i området "Produkter!$A$1:$F$20"
Avatar billede tomm Nybegynder
10. april 2003 - 11:44 #4
Det virker desværre ikke
10. april 2003 - 11:48 #5
Har du en dansk eller engelsk version....? Dansk = LOPSLAG - Engelsk = VLOOKUP

Du kan også klikke på mit navn og finde min e-mail og sende arket til mig.
Avatar billede tomm Nybegynder
10. april 2003 - 11:59 #6
Hej Flemming
Det er en dansk version jeg har. Jeg har sendt en e-mail til dig.
Jeg har stillet et yderlit spørgsmål, hvs du kan hjælpe med det får du flere points
/Tomm
10. april 2003 - 12:15 #7
Sendt et løsningsforslag

=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG($C8;'D:\VBA-Test\Eksperten Tomm\[Produkter.xls]Produkter'!$A$2:$G$65536;2;0));"";LOPSLAG($C8;'D:\VBA-Test\Eksperten Tomm\[Produkter.xls]Produkter'!$A$2:$G$65536;2;0))
10. april 2003 - 12:16 #8
har ikke kommenteret ekstra spørgsmålet, og gør det heller ikke i dag.
Avatar billede tomm Nybegynder
10. april 2003 - 12:41 #9
Skal jeg sætte hele den lange formel ind i felt C8    ?
Avatar billede tomm Nybegynder
10. april 2003 - 12:52 #10
Hej Flemming
Nu tror jeg det virker
Du skal have mange tak for hjælpen
/Tomm
10. april 2003 - 12:54 #11
:-)