Avatar billede pistolpalle Nybegynder
09. april 2003 - 16:42 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Menu til CD

Når jeg brænder en CD med nogle forskellige ting på, kunne jeg godt tænke mig at have en menu eller sådan noget ligesom når man køber et blad og der følger en CD med som f.eks. PcPlayer så man kan gå ind i en menu og vælge hvad man vil installere osv.

Derfor har jeg nogle spørgsmål:
1: Hvordan laver man sådan en?
2: Hvordan får man den til at starte automatisk, når man sætter cd'en i?

Hvis det er svært kan nogen så lave det for mig? Jeg laver selv designet til det. Den som kan hjælpe eller lave det for mig får alle 200 point.
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
09. april 2003 - 16:44 #1
Mener der findes en menubuiler med Nero. Correct me if im wrong
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. april 2003 - 16:44 #2
Hvilket sprog skal det laves i?
og 1: Man laver det ved at programmere det.. det er nok nemmest i VisualBasic.
og 2: kig på en af de cd'er du har hvor der er autorun på.. I roden på cden ligger der en autorun fil.. kig på den...
Avatar billede swasper Nybegynder
09. april 2003 - 16:55 #3
Download Multimedia Builder, det er genialt til netop dit formål.

http://www.mediachance.com/oldindex.html
http://www.mediachance.com/files/mmbld48.exe
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
09. april 2003 - 16:58 #4
Det er ligemeget hvilket sprog det skal laves i bare det bliver godt. Det med autorun filen har jeg prøvet før men det duer ikke nogen gange...
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
09. april 2003 - 17:01 #5
Kan man selv indsætte sit flash design med Multimedia Builder?
Avatar billede swasper Nybegynder
09. april 2003 - 17:05 #6
altså en Flash-fil eller hvad?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
09. april 2003 - 17:07 #7
ja en .swf fil
Avatar billede swasper Nybegynder
09. april 2003 - 17:18 #8
Du kan finde en beta udgave af version 4.9 af Multimedia Builder her:

http://www.simtel.net/pub/dl/62874.shtml

Den kan åbne en swf-fil direkte.

I version 4.8
Kan det sikkert også lade sig gøre men det er lidt mere bøvlet, der kan du inkludere et HTML-objekt, og så kan du jo bare lade den html-fil du smider der i pege på din swf-fil.
Avatar billede mal_t Nybegynder
09. april 2003 - 21:47 #9
Kære Pistolpalle

Menu på CD´en :
Hvis jeg var dig ville jeg lave en html fil der linkede direkte til forskellige programmer, sange, billeder osv som ligger på cden!

Autorun :
Du skal bruge en lidt anderledes kommandosyntaks i autorun.ini filen for at åbne en fil med det program, den pågældende filtype er associeret med (.doc-filer åbnes i Word, .htm filer i Explore osv) Syntaksen for den kommando ser således ud:
shellexecute=[filepath\]filename
Ønsker du at åbne filen index.htm, som ligger i en mappe på CDen der hedder filer skal indeholdet i din autorun.ini-fil se således ud:
[autorun]
shellexecute\filerindex.htm

Håber du kunne bruge det
/MaL_T - Malte Worsøe
Avatar billede mal_t Nybegynder
09. april 2003 - 21:51 #10
For at forklare 1eren lidt bedre :

Hvis du vil linke til filen "Anders.jpg"
skal du bare linke til den direkte
(det kan du gøre på samme måde som når du laver hjemmesider)

Så hvis dit cdrom drev er F:/ så skal det se sådan ud :
F:/anders.jpg
Når du klikker vil filen Anders.jpg dukke op.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. april 2003 - 23:52 #11
1. WinOpen - Download og læs her  -  affordware, you may try it for free      http://www.duckware.com/winopen/index.html

2. MakeCDRom  -  www.killersoftware.com

3. AutoRun -  http://www.tarma.com/    også gratis, Læs mere
Avatar billede halifax Nybegynder
09. april 2003 - 23:56 #12
For at finde AutoRun fra www.tarma.com skal du klikke på Download i venstre side.
Avatar billede mal_t Nybegynder
10. april 2003 - 15:10 #13
pistol palle - det du ville have, var det ikke HVORDAN du gjorde det?
For halifax og swasper har jo bare linket til et program der kunne gøre alt for dig, og det lærer du jo ikke meget af.

/MaL_T - Malte Worsøe
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. april 2003 - 15:57 #14
Jeg ville bare lave sådan en menu eller noget til mine cd'er jeg brænder. Det er fint nok med programmer men der må ikke stå som der gør i Multimedia Builder nederts: Created with trial version of Multimedia Builder!

mal t: Hvad nu hvis jeg har lavet en menu i flash? Altså en .swf fil hvad skal jeg så?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. april 2003 - 16:20 #15
SÅ har jeg også et andet spørgsmål: Hvis jeg har nogle filer som bliver brændt på CD'en og så når man skal have de filer ind på sin computer, kan man så lave en slags extractor hvor man kan vælge hvor filerne skal ligge og så pakker extractoren filerne ud i den mappe? Og i så fald, hvordan gør man?
Avatar billede halifax Nybegynder
10. april 2003 - 17:00 #16
mal_t - Nu må jeg tage til genmæle for dit indlæg 10/4 2002 15:10:47. Hvad vil du opnå ved at nedgøre forslag fra swapser og mig eller ved at indgyde dig over for pistolpalle ved på lidt utraditionel (familiær?) vis ved at indlede med "Kære". S'følglig, høflighed er godt nok.

Pistolpalle har ikke nævnt, at der ikke måtte bruges et program, som du antyder, ej heller at det hele skulle laves som "benarbejde" fra bunden.
Alle forslag er udmærkede, dog forskellige, fx. med hensyn til menu og hvad der skal være mulighed for at starte op. Et dokument (html, doc osv.) eller programmer.
Vend det om og forestil dig, at andre sad og nedgjorde dit forslag. Er du måske den eneste med "de vise sten" til et løsningsforslag?
Fra Eksperten regler:
Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.
Avatar billede mal_t Nybegynder
10. april 2003 - 17:07 #17
Helifax - jeg er helt enig helifax.
Men det eneste jeg gjorde var at sætte spørgsmålstegn ved hvad pistolpalle ønskede, og det må man vel godt?

pistolpalle - Det er meget enkelt, ligesom med htm filen.
Du skal bare linke direkte til dine filer i disk drevet, ligesom ved html filen.
Det eneste du skal ændre er at der istedet for .htm skal stå .swf

/MaL_T - Malte
Avatar billede mal_t Nybegynder
10. april 2003 - 19:09 #18
http://www.html.dk/artikler/00035/ fandt også lige denne artikel du kunne tage et kig på :
http://www.html.dk/artikler/00035/
Avatar billede mal_t Nybegynder
10. april 2003 - 19:09 #19
dog en lidt anden måde de har valgt at gøre det på...
Avatar billede halifax Nybegynder
10. april 2003 - 22:46 #20
mal_t - Pudsigt nok er det, du nu linker til ovenfor, vedrørende WinOpen og som jeg har med i mit svar.
Men glædeligt du synes, at der nu godt kan (må) bruges programemr. Fremmer en vis enighed.  :)
Avatar billede mal_t Nybegynder
11. april 2003 - 16:53 #21
halifax - forstår ikke helt hvad du vil hen med det?
WinOpen fungerer fint, og kan sagtens bruges
(og må bruges for den sags skyld)

men igen hendtyder jeg til at jeg bare satte spørgsmålstegn ved hvad pistolpalle ønsker.

At jeg linker til tutorials om det program du linker til gavner da kun din sag?
Kunne vi stoppe denne lille diskution og hjælpe pistolpalle så vi kan komme med relevante indlæg istedet for dette pladder!

Hvis ikke må du med glæde forsøge at få deaktiveret min bruger,
men hvad skulle du opnå med det?

Slut herfra.
/MaL_T - Malte Worsøe
Avatar billede halifax Nybegynder
12. april 2003 - 01:19 #22
mal_t - Jeg gider heller ikke mere og vil slutte med en bem. til dig, som du bør opfatte posititvt:
Finder det interessant, at du fra at skrive "linker bare til et program..." - og så linker du senere til artikel om et af programmerne. Det er 180 graders vending.
Senere skriver jeg "glædeligt" og "fremmer en vis enighed" efterfulgt af en positiv :).  Overså du den?
Hvor jeg vil hen?: Lad være at nedgøre andres svar. Alle løsninger kan være lige gode - afhængig af behov og det ønskede resultat.
Kort sagt, tal pænt om andre, eller sig ingenting.
Avatar billede mal_t Nybegynder
12. april 2003 - 11:44 #23
helifax - ku ikke være mere enig...
Avatar billede halifax Nybegynder
12. april 2003 - 15:03 #24
mal_t - OK.

pistolpalle
Her er link til endnu et (super)program hvormed du kan lave menuer, starte programmer ect.

http://www.typhoonsoftware.com/

Noget af det, der erbragt i forslag må du kunne bruge.  :)
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
16. april 2003 - 23:21 #25
halifax det er jo et fucking skod program!!! lol hvor er det dog dårligt... man kan jo ikke engang lave en menu... det er kun et autorun program!!! SKOD!
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
16. april 2003 - 23:21 #26
Men nu har jeg selv fundet en løsning...!
Avatar billede mal_t Nybegynder
17. april 2003 - 00:34 #27
pistolpalle, jeg ved ikke hvorfor jeg ikke tror på dig?
Så længe folk kommer med rigtigt svar, burde man så ikke acceptere?
Og HVIS du fandt en bedre løsning, må vi så høre den?

/MaL_T - Malte Worsøe
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2003 - 01:03 #28
Der er jeg enuig med dig, mal_t. Og ifølge reglerne skal løsningen på et stillet spørgsmål være tilgængeligpå E.dk.

pistolpalle du må på banen og fortælle, hvilken løsning du benyttede.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
20. april 2003 - 10:45 #29
piv...? bare fordi i ikke kunne finde noget selv! Jeg har selv lavet det i Java og det er nemmere og MEGET bedre end alle de programmer
Avatar billede halifax Nybegynder
20. april 2003 - 15:02 #30
Der er ingen piv, så lad vær' at tage pistolen frem, palle.
Det må anstændigvis lægges til grund, at også du skal følge Ekspertens regler. I al sin enkelhed.
Nogen kunne måske blive sure over en adfærd, som den du viser her, og som både mal_t og jeg mener er forkert.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. april 2003 - 22:15 #31
pistolpalle>>Løsningen SKAL være tilgængelig for alle brugere.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
20. april 2003 - 22:28 #32
ehh... jeg HAR skrevet den løsning jeg brugte! Og desuden står der en masse andre (dårligere) løsninger længere oppe!
Avatar billede fromsej Praktikant
20. april 2003 - 22:33 #33
Folk har stadig brugt tid på at hjælpe dig, så du burde have givet dem noget for ulejligheden.
Det kaldes PLI.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
21. april 2003 - 00:48 #34
man kan godt hjælpe uden at få igen
Avatar billede halifax Nybegynder
21. april 2003 - 16:23 #35
fremsej - Se i øjnene, manden er hjernedød hvad pli angår.
På den anden side tyder hans arrogance på, at han ikke selv yder andre noget uden at forvente noget tilbage.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. april 2003 - 16:46 #36
halifax>>Heldigvis er navnet nemt at huske.
Hvilket gør det også er nemt at undgå fremover.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. april 2003 - 16:55 #37
fromsej - Kan ikke være mere enig med dig. Den slags personer støder man på, selv om noget af ideen med E.dk er, at man kan få (værdiløse) point for sin indsats, der bruges som målestok, og dermed motivation, for at hjælpe andre. Den motivation sætter brugeren her over styr.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. april 2003 - 19:32 #38
jeg hjælper da også andre uden at få noget igen! og det er imod reglerne at kalde mig hjernedød!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
26. april 2003 - 19:33 #39