Avatar billede dr_gamma Nybegynder
09. april 2003 - 15:09 Der er 3 kommentarer

Opsætnings problemer!

Jeg er ved at sætte osCommerce op på en freeBSD server hos cliche.dk

Når jeg vil bruge installationsfilen som følger med kommer følgende fejlmeddelse op:

FATAL ERROR: register_globals is disabled in php.ini, please enable it!

Så hvor ligger php.ini og hvordan ændres den?
Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
09. april 2003 - 21:01 #1
Du kan ikke selv ændre i php.ini filen hvis du er hos cliche, det er noget at de skal gøre, for det er noget med opsætningen af serveren. Prøv at kontakte dem for at høre om de gider, ellers er du desværre nok nød til at finde en anden webhosting udbyder!

Jeg mener at http://www.dht.dk/ har register_globals=on som du har behov for i dette tilfælde, men prøv lige at høre dem ad først!

Med Venlig Hilsen
Kasper Rasmussen
Avatar billede dr_gamma Nybegynder
10. april 2003 - 23:57 #2
Det var noget multiskidt.
Cliche vil ikke røre ved noget så nu skal jeg på jagt efter en ny host. Jeg troede ellers ikke de havde stærke begrænsninger på deres php. Virkelig surt. Nu er jeg mindst 14 dage mere forsinket. grrrr på cliche's ringe info om deres php tilbud.

>>Kasper: smid lige et svar for gryn.
Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
12. april 2003 - 23:32 #3
Hej dr_gamma

Jeg kan desværre ikke smide mange gryn! :-( Selv bruger jeg Wannafind og de har desværre også deres php.ini på register_globals=off!
Prøv evt. at smide et nyt indlæg om hvilke webhosting udbydere der tilbyder det. Der er sikkert nogle der kender nogle! Men som sagt, mener jeg at dht.dk tilbyder det, men skriv lige en mail til dem, for en sikkerheds skyld!

Ellers prøv disse addresser når du skal finde et nyt webhotel: http://www.webhostpriser.dk/ eller http://www.internetplads.dk/
og derefter skriv til de forskellige.

Håber det hjælper, ellers skriv lige et indlæg til!

Med Venlig Hilsen
Kasper Rasmussen