Avatar billede svarrenabe Nybegynder
09. april 2003 - 14:48 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket program??

Jeg søger et program der er godt til at lave grafik i, jeg har ikke meget erfaring med java, men vil gerne lave nogle små spil, hvis der er et program der er godt til 2D grafik, og så senere måske også kan bruges til 3D (så behøver jeg kun at lære et progam at kende) ville det være godt, hvilke(t) program(mer) kan anbefales?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2003 - 14:53 #1
Du leder efter en Java IDE til udviklinf af Java programmer ?

Du kunne f.eks. vælge Borland JBuilder.

(Personal Edition kan downloades fra http://www.borland.com/)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2003 - 14:55 #2
Jeg er tilfældigvis glad for JBuilder.

Andre foretrækker and produkter: NetBeans, Oracle JDeveloper,
Sun ONE Studio etc..

Jeg mener ikke umiddelbart at der er er nogle af dem der har speciel
support for 2D og 3D grafik udover den generelle support for Java API:
Avatar billede disky Nybegynder
09. april 2003 - 15:18 #3
Download SunOne fra www.javasoft.com det er et af de mest prof. gratis værktøjer, hvorimod jbuilder er ret besværligt og bøvlet til tider.

SunOne bygger på Netbeans, som er et open source værktøj.

Ting som Eclipse skal du også holde dig fra, det er endnu mere bøvlet og besværligt end JBuilder.

Men vil du havde de ultimative værktøj skal du købe IntelliJ det er langt foran andre værktøjer på markedet.

Om du skal lave 2d,3d betyder ikke noget for værktøjet.
Avatar billede cyberzed Nybegynder
09. april 2003 - 15:27 #4
Det er vel efter smag og behag for jeg er ufattelig glad for Eclipse når jeg er igang med Java.
Avatar billede disky Nybegynder
09. april 2003 - 15:38 #5
Ja og nogle mennesker synes VI er det fedeste værktøj.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
09. april 2003 - 15:41 #6
hold op. selv på en dårlig dag slår EMACS VI.. :D.
bruger selv forte. ganske udemærket.
Avatar billede disky Nybegynder
09. april 2003 - 15:45 #7
maddog:
Emacs er nok den mest forældede editor der findes, den er ligeså besværlig som dag 1.

VI er genial til at rette linux config filer med :)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2003 - 15:56 #8
svarrenabe>

Du kan jo evt. downloade og prøve nogle forskellige programmer og så
kan du vurdere, hvad du bedst kan lide.
Avatar billede disky Nybegynder
09. april 2003 - 16:01 #9
arne:
En seriøs vurdering af et udviklingsværktøj er ikke noget man bare lige laver på 10 minutter.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2003 - 16:12 #10
Og ?
Avatar billede disky Nybegynder
09. april 2003 - 16:15 #11
Du hentyder til han bare lige kan hente dem og prøve.
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
09. april 2003 - 20:52 #12
Hmm, jeg kan godt se at der ikke er enighed om hvilket program der er bedst, men jeg har ikke tænkt mig at prøve dem alle, så jeg må vel vælge en og så håbe det bedste, tror måske det bliver SunOne, hvis ikke der er nogen der mener det er helt hen i skoven
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2003 - 20:57 #13
Jeg trives ikke med Sun ONE Studio.

Men andre kan altså godt lide den.

Jeg kan lide JBuilder.

Den er der andre som ikke kan lide.

Du kan formentlig finde folk der kan lide og folk der ikke kan lide
enhver editor og IDE.

Hvis du har lidt tid synes jeg at du skulle prøve mere end en.

Men ellers må du jo gamble og bare valge en.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2003 - 16:08 #14
svarrenabe>

Tid at lukke spørgsmålet ?
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
28. april 2003 - 08:49 #15
Den var lige gået i glemmebogen, undskyld. Har ikke lge haft tid til at prøve noget af det foreslåede, i deler point, håber det er i orden.