Avatar billede elpedro Nybegynder
09. april 2003 - 10:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sletning af redundant data

Hej...

Jeg sidder med følgende problem; Jeg har en liste med adresser, hvor hver enkel adresse desværre optræder op til flere gange. Jeg vil gerne skrive en makro der sletter alle de redundante adresser. Nogen der har nogen forslag?

Adresserne er som følger:
Vej  Nummer  etage  th/tv

Det kunne gøres ved at kopiere den første adresse til et nyt ark, og så for hver ny række i det gamle ark, tjekke om den findes i det nye ark. Jeg ved dog ikke om det er det smarteste.

Hvis det kan gøres via Filter eller Funktion er det også helt fint...
Avatar billede janvogt Praktikant
09. april 2003 - 10:08 #1
Du kan gøre det v.h.a. avanceret filter, hvor du afkrydser "kun unikke poster".
Avatar billede elpedro Nybegynder
09. april 2003 - 10:11 #2
Det har jeg prøvet men den bærbare crashede ved det, hehe... Skal jeg så sætte kriterie-område til det samme som listeområde? Måske det var der jeg var gal på den...
Avatar billede janvogt Praktikant
09. april 2003 - 10:15 #3
Du skal ikke indsætte noget som kriterie .......
Avatar billede janvogt Praktikant
09. april 2003 - 10:15 #4
.... bare afkrydse "kun unikke poster"
Avatar billede elpedro Nybegynder
09. april 2003 - 10:22 #5
Og hvis jeg har data i andre kolonner, der kan adskille adresserne (men som i denne sammenhæng ikke er relevante), angiver jeg bare kriterieområdet til de felter der skal evalueres, right?
Avatar billede janvogt Praktikant
09. april 2003 - 10:35 #6
Jeg er gået ud fra, at der kun er én kolonne, men det lader ikke til at være tilfældet.

Man kan godt fjerne alle gengangere over flere kolonner uden af bruge kriterier, men det kræver selvfølgelig at data er helt ens.
Avatar billede janvogt Praktikant
09. april 2003 - 10:37 #7
Hvis du ønsker at se bort fra de andre kolonner, skal du bare nøjes med markere den kolonne du ønsker at filtrere på.
Avatar billede elpedro Nybegynder
09. april 2003 - 11:01 #8
Det er netop sammenligning over 4 kolonner.

Eksempelvis:
Vej            husnr  etage  th/tv
Amagerbrogade    155    3      th
Altså skal alle fire kolonner evalueres, og sammenlignes med de andre...
Avatar billede janvogt Praktikant
09. april 2003 - 11:23 #9
Ok, så skal du bare markere alle 4 kolonner .....
Avatar billede janvogt Praktikant
11. april 2003 - 09:34 #10
Elpedro, fandt du ud af det?
Avatar billede elpedro Nybegynder
11. april 2003 - 13:18 #11
Nej faktisk ikke, men jeg fandt ud af noget andet. Me tak for hjælpen. Det burde jo nok ha virket, bare manglende kompetence, eller stress der er årsagen hehe...

/elpedro