Avatar billede mrslot Nybegynder
08. april 2003 - 20:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

opkobling til internet

Jeg bruger Opasia Nettid 10 - når jeg prøver at etablere forbindelse til internette, får jeg en fejlmelding: 734PPP - hvorefter der står: netværkskontrolprotokolden er afsluttet!
Nogen der ved hvad det betyder - og evt forslag til mulig løsning?
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2003 - 20:49 #1
Hvordan skal du koble op, via netkort eller modem?
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2003 - 20:50 #2
Det skulle selvfølgelig være en kommentar og ikke et svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2003 - 20:52 #3
vi skal have lidt flere oplysninger

styresystem, taler vi modem (dettror jeg vi gør) eller fastnet, osv osv
Avatar billede serverservice Praktikant
08. april 2003 - 21:08 #4
Ser ud til at være fejl i ppp protocollen, som ringer modem op.
Det er vist nemmest at genoprette en ny forbindelse, hvis du har husket at gemme dit brugernavn og passsword-vigtigt.
Hvis du går i netværk..- -ny forbindelse-netværk via modem.
Du følger guiden og opretter ny forbindelse.
Avatar billede mrslot Nybegynder
08. april 2003 - 21:37 #5
via ISDN
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2003 - 21:40 #6
Første betingelse er, at du har dit modem rigtigt installeret, derefter sletter du den gamle produkol, du har i internetforbindelser, og opretter derefter en forbindelse via modem.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2003 - 21:40 #7
Det kan også være din ppp implementering der er fejlbehæftet. Jeg kan ikke helt huske hvor det er man gør det, men hvis du i denne computer klikker på modemforbindelsen og så tager egenskaber på din forbindelse, kan du måske komme til at se hvilke protokoller der er installeret og så afinstallere og geninstallere ppp protokollen.

Hvis du ikke kan dette, så geninstaller dit modem, for det er helt sikkert ppp protokollen deter galt med
Avatar billede serverservice Praktikant
08. april 2003 - 21:40 #8
ok & hvilket styresystem = OS?
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2003 - 21:42 #9
ISDN modem er det kun den nederste rude, der skal være afhakket i egenskaber for modem tcp/ip mener jeg det hedder.
Avatar billede mrslot Nybegynder
08. april 2003 - 21:46 #10
windows2000 professional
Avatar billede freddy04 Nybegynder
08. april 2003 - 23:44 #11
har en alm. bærbar med win xp og en mobil med modem. der er ingen infrarød sender i mobilen, så jeg skal vel have fat i et kabel?

Men kan det overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. april 2003 - 16:55 #12
jeps det kan lade sig gøre med datakabel.